Ett tag sen det hände något, så idag blev det en heldag.
Eftersom han blir rätt hög i boggiet, och 1M chassiet är rätt lågt fram orginal så slängde jag ihop ett par höjningar (skall putsas/snyggas till).
Orginal:
Höjningen (höjjer 4,5 cm).
Och eftersom jag inte (änsålänge) lyckas hitta någon buk till min thundercat huv, så letade jag fram en gammal MC huv jag har haft liggandes sedan ihjol:
Sen tog jag fram dremmeln(har inte kommit längre, resultatet får bli i en senare update):
Och eftersom jag höjt den framtill, så har jag fått smalare framvagn än orginal, så för att motverka detta så flyttade jag spindlarna så långt innåt i skidan som möjligt, och bytte ut bussningarna mot en fjäder, så skidan kan flexa en aning i sidled:
Sen stälde jag mig i fräsen och tillverkade mig ett alugasblock (hade för liten bit aluminium så den fick bli 3 delad):
Sedan flyttade jag över gas, broms och handkåpor från orginalstyret till snopro styret som jag tänkt använda:
OCh efter att ha märkt att ramen som håller i styret är rätt vingligt/klent orginal, så slängde jag ihop en liten förstärkning på höger sida (vänster sida kommer senare, men kräver lite mer arbete):
Fram med avfettningen och rengöra bulkheaden från olja och annat skit:
Den ombyggda styrstången (styrknut ifrån golf):
Styrstången lackad, styret och styrhöjare monterat:
Allt för denna gång, tänkte köra en heldag till emorgon och försöka få till förstärkningen på vänster sida, buken, tanken och lite annat.