Boggien kommer förstärkas med 5mm aliminium från saxen och bakåt, så det kommer nog hålla, dessutom så sitter saxen, i samma hål som orginalsaxen sitter. Så detn får ju inge mer hävarm än den har orginal och dämperiet känns då alldeles ypperligt.
och som teamarcticante säger, den ska gå i djupsnö. Och king cat plasten ska inte användas för att inte den skall förstöras.
om man har ett företag med inriktning skoterskrot, får man då använda skrotade skotrar till sina egna projekt?
funderar på att starta en egen skrot jag med.
Du kan ju plocka ut delarna som lön eller vad man ska säga, att bara använda dom blir ju lite fel i lagersaldot, men om du använder delarna "tillfälligt" gå det ju bra. Då finns dom ju kvar fysiskt.
Inte ska du sänka den nå!!!! Ha den så å prova hur det funkar. BRUTALT!!!! tror den kommer gå grymt i snön. Å boggin behöver du gå inte förstärka om du inte vill.
Du är helt på rätt spår.
mountaincat800: Man tackar=) Tror inte heller jag kommer behöva förstärka boggien, men skall göras det ändå. Skulle grina blod OM skenorna böjjer sig bara för jag chansade.
I övrigt har jag tagit bort hela tunnel knäcket, pga. lite olika anledningar, men den är rätt hög ändå, så nu får det vara så. Har även knäckt till kylar rör så dom passar hela vägen bak.
Bry dig inte vad alla andra skriver. Du ska ha bilder på skotern så som du tycker den är snygg! Sen ber du bara någon moderator radera alla onödiga inlägg om huruvida man tycker zr1 eller zr3 plasten är snyggast. Det borde skapas en ny tråd om det, istället för att förstöra en fin byggtråd.
Lycka till i fortsättningen, jag tycker iaf att den är GRYM! eace:
Boggien är byggd med Ekholms boggie som insperation.
Räknade ut främre saxen, så boggieskenan (iframkant) ligger på samma avstånd emot drivhjulen, som den gör orginal. Sedan räknade jag lite löst på avstånden mellan axlarna, och för att få samma lutningar på båda armarna, sen var det mest trail and error tills boggiet kunde vika ihop sig till helt platt läge.
Den ser brutal ut nya boggien också. Men angående plasten så är jag nog lite mer åt ZR3 hållet. ZR1 plasten är riktigt snygg men inte på just en "icon" som en king cat. Din böjelse för Zr1 plast lucktar lite nostalgi och gamla minnen. Allt var inte bättre förr... Men på andra projekt skotern är det givetvis klockrent med ZR1 plasten.
ZR3 thundercat plasten är inte det samma som även satt på sena ZRT modeller.
Men jag måste erkänna att det blev lite förvirrat när man mellan "två" inlägg ser skotern helt annorlunda ut ny boggi annan plast... Trodde att du hade sne postat först innan jag läste ordentiligt. Du var för snabb, vi får hoppas det sitter i sig tills skoteråkningen också.
Har du kapat i en king cat tunnel det hade jag inte väntat mig. Men det ser bra ut. Vad får du för sluthöjd på lyftbågen ? Så man får något som går jämföra.
Fotstegslutet ser bra ut. Nu finns inte längre något tvekan att bara börja bygga om fotstegen själv också.