Arctic Cat King Cat - BIG King

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tackar.

Jo boggiet känns bra, men skall testa med kortare dämpare. har räknat lite mer och tror mig ha kommit fram till att jag kan få ut mer fjädring, med kortare dämpare. på något konstigt vis.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
blev tyvär ingen film då polaren som skulle upp med sina 2 hjälmkameror inte dök upp, och det betydligt mycket mer prata med folk om vad som är gjort på skotern, så det blev bara 10 minuters körning precis innan vi lasta upp dom på lastbilen. Får bli någon annan dag.

Lidqvist

Välkänd medlem
7 mar 2011
122
0
6
Vilhelmina
Nej jag förstår inte:p skotern på de sista bilderna var väl DEN... och den hade ju en sketen arctic dyna...
eller är den inte klar än?

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Nej jag förstår inte:p skotern på de sista bilderna var väl DEN... och den hade ju en sketen arctic dyna...
eller är den inte klar än?
Det är orginaldynan som är monterad på sista bilderna med em liten kil i bakkant pga ändrade tunneln.
K-len har inte tillverkat/sytt klart den nya hemgjorda varianten. Han har nog haft lite för många skoterprojekt och annat för att ha hunnit med. Grejerna ska ju fungera och användas också. Det kanske dyker upp... Vi lär väl få se vad dom hittar på härnäst med maskinen.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Som Johan säger blev det lite mkt att hinna med inför skoterträffen i L-mon för att bygga klart dynan, då det skulle tillverkas motorfästen för trippel samt linjera/montera den på ett par kvällar. "nya" dynan kommer bli gjord. Men med nytt jobb så har det blivit mycket (MYCKET!) mindre tid hemma i garaget.

Fördelen är istället att jag har numer press, plåtbock, plåtkap, svarv, fräs, slip, tig, mig, mag osv tillhands för sommarens äventyr.

Men för vintern, så är king caten version 1 offeciellt Klar.

Nästa år blir det mer CC, ändringar i boggiet, ombyggd tunnel, ny dyna osv.

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
Är också nyfiken :) E-Eden ska inte få va ensam med Drömskotern min i projekt tråden ;)

Fläska upp nå bilder åt folket :D

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tyvärr står King caten fortfarande still pga. Garage bygge. Däremot så börjar det bli klart nu så då har jag plats att både bygga privatskoter och skrota de som står på företaget.

Blir inte lika mkt ombyggt som jag tänkt i år. Men dynan skall göras klar, boggiet ska få sig en lite ombyggnad, slp skidor, mesh huven ala original ska byggas klart och lite till.

Hade hoppats på mer, men då thunder 1000 skall byggas om med ny tunnel, boggie, tank, dyna, styrning, framvagn m.m så får kingen mindre uppmärksamhet.