skoter körning i sthlm området.

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Härligt nu är tråden på fötter igen.
Bra om vi kan dela våra kunskaper från norr till söder och bredda kontaktnätet,
skulle va kul att åka skoter i Stockholms skärgård och härligt att ta en tur me folket upp i fjällvärden, men ja får väll tröska i granskogen i Värmland de e ok be me,
jo va sjukt fint ute i skärgården i vintras, ska se om jag kan hitta någon bild, stört att man kunde köra på ställena som man åker med båten :) du får väl lasta skotern å komma hit om det blir snö..??

Last edited:

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
Riktigt fina bilder bigdog!! Har några med från i vintras men tar 3 timmar att ladda upp en bild över dålig satalit motagning från havet.. =(

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
ut mot vaxholm borde det finnnas bra ställen på land och isen!
Bakom ullnabacken ut mot brottby? Där borde man kunna spendera många timmar.

Fenox

Aktiv medlem
9 feb 2010
90
0
6
Upplands Väsby
ut mot vaxholm borde det finnnas bra ställen på land och isen!
Bakom ullnabacken ut mot brottby? Där borde man kunna spendera många timmar.
Jag och min far åkte ute vid waxholm. Kändes riktigt grymt att åka snöskoter där man annars brukar leka med en wakeboard. Vid ett bad på lidingö fast det lite backar att åka i, men det är nog inte så uppskattat om vi skulle möta någon. Roligaste platsen var ändå nedanför waxholms golfklubb där vi hittade en äng med extremt mkt snö och en kulle som man kunde hoppa på :)

4

426H

Kul att några stockholmare hittat till forumet. Vi får hoppas att det blir en lika bra vinter i år så att vi kan anordna lite körningar. :)

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Tveklöst!!! Bigdog vart köper du reservdelar?? när jag åkte artic handlade jag på DinMc i sollentuna!? lite OT men iaf ;)
jag brukar ju hålla till mest i funäsfjällen så jag köper mest från motor och fritid där uppe, dom skickar med bussgods å sen är det hemma. mvh anders

sickle11 , vi kör en "snowmobile" träff här i sthlm om det blir snö;)

tycker det är riktigt kul att det är så bra response här från alla.

må bäst mvh Anders

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
hej alla snö sugna. tänkte kolla om det är någon sthlmare som är sugen på körning i sthlms området om det blir snö. körde nästan varje helg förra året ute på värmdö, tyresö mm. finns en hel del bra ställen att köra på om det blir snö:becky:. må bäst mvh anders
de vore grymt !! jag är på !

Själv bor man i norrort i villa med sjötomt, så fort isen lägger sig är jag ute o bränner ;)

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Angående Isar,

Hörde Gert Fylking på radion för en tid sedan, han var på den berömda "kobben" och ett glatt skridsko gäng skrinnade förbi i februarisolen med ispik livlinor och div utstyr så hörde han ett jävla oväsen,,,,,,,,,,,,,då kommer en fullastad timmerbil me släp och dundrar förbi.
så isen va nog helt ok. ;o)

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Vi var faktiskt ute 2 vändor förra året här i Sthlm. Lekte i pudret på ett flygfält i närheten samt lite ute på sjön, där förövrigt en stackare fastnat i stöpet och sen frusit fast med gamm skotern :(

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Angående Isar,

Hörde Gert Fylking på radion för en tid sedan, han var på den berömda "kobben" och ett glatt skridsko gäng skrinnade förbi i februarisolen med ispik livlinor och div utstyr så hörde han ett jävla oväsen,,,,,,,,,,,,,då kommer en fullastad timmerbil me släp och dundrar förbi.
så isen va nog helt ok. ;o)
haha vilken galning bara hoppas isarna blir bra i år igen :)