skoter körning i sthlm området.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
de vore grymt !! jag är på !

Själv bor man i norrort i villa med sjötomt, så fort isen lägger sig är jag ute o bränner ;)
Samma här, fast i söderort. Loggade ungefär 40 mil sammanlagt med bägge skotrarna förra året. Bra is på sjöarna så behövs det inte många centimeter snö. Havsisen förra året var egentligen dålig med tanke på hur kallt det var. Skoterträff i Stockholm vore sjukt kul! Misstänker att vi är en blandning av yngre och äldre(?). Är själv lite över 40 så familjeträff vore kanske bäst för att få till en blandning, eller?

4

426H

Samma här, fast i söderort. Loggade ungefär 40 mil sammanlagt med bägge skotrarna förra året. Bra is på sjöarna så behövs det inte många centimeter snö. Havsisen förra året var egentligen dålig med tanke på hur kallt det var. Skoterträff i Stockholm vore sjukt kul! Misstänker att vi är en blandning av yngre och äldre(?). Är själv lite över 40 så familjeträff vore kanske bäst för att få till en blandning, eller?
Ja, man kan ju ha kul på skoter med familjen också. Här är jag ute och leker med sonen på drevviken förra vintern.

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Ja, man kan ju ha kul på skoter med familjen också. Här är jag ute och leker med sonen på drevviken förra vintern.
ser kul ut,fin bild. brukar ha skotern i tyresö,trollbäcken så brukar köra en vända på drevviken, vart håller du hus där ???

mvh anders

Jörgen Ö

Medlem
4 aug 2010
20
0
1
Kul med en ev skoterträff i Stkh. Skulle vara värt att köra ner skotrarna fr Sälen där jag har mina på vintern.
Själv bor jag i Huddinge :)
Skulle vara kul att se reaktionen på folk, om det kom ett helt gäng skotrar komma farande på nån is i Stkh....

//Jörgen

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
Kul med en ev skoterträff i Stkh. Skulle vara värt att köra ner skotrarna fr Sälen där jag har mina på vintern.
Själv bor jag i Huddinge :)
Skulle vara kul att se reaktionen på folk, om det kom ett helt gäng skotrar komma farande på nån is i Stkh....

//Jörgen
Ja vi kanske ska försöka samla ihop alla snöskotrar i Stockholms län, då blir vi drygt 8000 skotrar!

Tjohoo

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
Är jävligt fint runt sigtuna. har dom kaffe precis vid isen! plus så finns de en del små vallar att småhoppa i då dom plogar isen..
Men verkar som dom flesta är för söderort så hoppas på mycket snö dära så får vi väll ta oss till andra sidan stan (suck) :p hehe

Skojtertoken

Välkänd medlem
17 feb 2010
104
0
6
Kungsängen
Är jävligt fint runt sigtuna. har dom kaffe precis vid isen! plus så finns de en del små vallar att småhoppa i då dom plogar isen..
Men verkar som dom flesta är för söderort så hoppas på mycket snö dära så får vi väll ta oss till andra sidan stan (suck) :p hehe
Känner lite de samma, då man är från "Upplands-Bro" hoppas på en riktigt snörik vinter så man kan ta hem skotern från fjällen. Men egentligen vad spelar det för roll att träffen kanske blir söderut? blir ju bara mer åka för oss ;)

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Nä, det var hemma i Vallentuna. Jag måste åka genom bostadsområdet ner till sjön. Rätt kul med alla glada miner och vinkningar, inte som när man åker in i Grövelsjön...
okej, ja folk blir glada när dom ser än, körde runt här i sundbyberg i vintras å så länge man tar det lungt bland folk så tycker dom det är kul.

yamahaa

Välkänd medlem
28 sept 2009
794
1
16
Gävle
någon som vet om de går skoterled från älvkarleby till typ vallentuna, kanske man tar skotran till viggbyholm till jul :D

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
någon som vet om de går skoterled från älvkarleby till typ vallentuna, kanske man tar skotran till viggbyholm till jul :D
Du skall nog ta ett snack med killarna som körde Treriksröset-Smygehuk i vintras. Fast dom körde ju mer inåt landet förstås..

Lazerblue

Välkänd medlem
18 jan 2010
264
0
16
Stockholm
www.polaris-rush.com
bigdog startade ju denna tråd om skoterkörning i Stockholm

Även om det snackas om att det ska bli den kallaste vintern på 1000 år så är det ju inte helt säkert att det blir massor med snö i Stockholms län.

Jag och bigdog har snackat lite om något skoj arrangemang och undrar hur många som har intresse av att deltaga någon lördag eller söndag i vinter?

Fyll gärna på med namn

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
bigdog startade ju denna tråd om skoterkörning i Stockholm

Även om det snackas om att det ska bli den kallaste vintern på 1000 år så är det ju inte helt säkert att det blir massor med snö i Stockholms län.

Jag och bigdog har snackat lite om något skoj arrangemang och undrar hur många som har intresse av att deltaga någon lördag eller söndag i vinter?

Fyll gärna på med namn
bra där lazerblue!!!