Provade även ett par omslipade vikter i kväll också. men resultatet va inte så imponerande.. ska slipa om dom lite till.
Håller på och letar en 16t turbo eller liknande som en galning nu.. finns inga till vettiga priser, tidigare så fanns det typ 70st på blocket för en tusenlapp ungefär. nu finns det 3st.. för ~5000. den lilla turbon funkar ju den åh, iaf på full gas..Låter mycket bra det du kommit fram till ,,lite större turbo så funkar det nog perfekt. Mycket intressant för oss alla att du provade något liten turbo .
det vet jag inte.. men mottrycket på full mutter är ca 0,5-0,6bar över laddtrycket och det är väl lite högt de, lite svårt att se då provkörnings möjligheterna inte är dom bästa här.vilket tryck har du i pipan när den burgar gå dåligt
Jag har lite svårt att tro att mottrycket skulle bli nå lägre utan slutburken då den är mycket öppen och väldigt kort. däremot så är ju avgashuset jävligt trångt, plockade bort det i lördags och spånade lite om det skulle gå att porta det på nå vis.. ska lägga upp nån bild på hur det ser ut lite senare..Ta bort slutburken (och huven, så avgaserna kommer ut) och testa om den går bättre med mindre mottryck.
Vad är det för fel när folk inte kan skriva ut ett telefon nr?
japp det är jag... Han har inte svarat på mitt pm fast han varit inne, skickade mitt nummer t.o.m.Bra fråga är du medlem ? Annars kan jag pma och fråga efter telenr.
Det är ju lite mindre skillnad än vad det är för mig de.. det blir turbobyte för min del.På skidoo har jag 0,85 i pipan och 0,6 ladd
Har 2st 16t agg på gång nu, får se om jag lyckas få hem nån av dom till helgen..Ja du har för högt tryck helt klart. 16T turbosar kan du köpa i klasar på skroten i kramfors (ådalensbildemontering) de sitter ju i många bilar som ex v70 Turbo 850T men sikta på nyare v70 från 2000 talet. ca pris borde vara 3000kr . Men hör om de har en sprucket inlopp till avgasturbinen så får du ner priset till 1000kr i bästa fall. Det är högst vanligt med spricka i delningen inlopp avgasturbin men det gör inget och spricker ej mer.
Det har jag faktiskt ingen aning om, ska mäta det på torsdag när jag kommer hem och har bägge turbosarna till hands.Vad är det för mått på kompressor samt turbinen på 15t respektive 16t?