iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
drog i 370mj nu i kväll och testade lite, dock svårt i mörker så det får bli lite mer testande i morgon.. men tyckte mig se att afr värdet inte ändrats nått motför tidigare?? men men, ska prova lite till i morgon.

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
vi snacka j om ljuddämpare förut. och jag snodde ihop en sån du la upp bild på fasst i perforerad plåt och med stoppning i... man hör inte ens skotern, de funkade hur bra som helst om man vill ha tystnad!

Mvh Beckvall

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
vi snacka j om ljuddämpare förut. och jag snodde ihop en sån du la upp bild på fasst i perforerad plåt och med stoppning i... man hör inte ens skotern, de funkade hur bra som helst om man vill ha tystnad!

Mvh Beckvall
Gött! Kräver att du bidrar med bilder på den:)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
skotern går riktigt bra med 370mj iaf, stiften ser riktigt fina ut. dock så verkar afr mätaren ha kastat in:mmph: visar bara streck i stället för värden.. kan man mäta sonden på nått vis?

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Hur går det för dig nu har du fått till den som du vill i vinter ?
Jodå, jag är väl nöjd:) haft lite strul med att aluinsugen spruckit pga vibrationerna.. men det är löst nu. annars så går den riktigt fint nu. lite variatorfix är väl kvar att ta tag i, men den biten blir man väl aldrig nojd med:p

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Det där med variatorerna känner jag igen :p
Jo, jag tror inte att man kan bli riktigt nöjd faktiskt.. har testat lite olika vikter men utan framgång:/ har inte provat att ändra nått i sekundären ännu. är totalt slut på snö hemma nu också så det får räcka så här för den här vintern:) har inte hunnit prova nån annan drevning heller.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs

Det va en nyskoter med och åkte också..

Gick lite sisådär för den:)

Sjöräddningen.

Ett till räddningsfordon.

Limpdjur, fish och låjne va med dom åh.

440in gick fint den åh:)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
En dag på sjön..

Tyvär så blev det inte så många repor för min del då oljepumpen kastade in och tog turbon med sig:(

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Här om dan så kom jag på att skotern faktiskt står bakom garaget och skäms med trasig oljepump och rasad turbo, turbo hade jag en till exakt lika så det va ju ganska lätt fixat. oljepumpens problem var att drivningen i segmentet hade ballat ur "plasthjul". Vet inte om det kommit nå skräp i den som orsakat haveri, eller om det nötts med tiden. Är ju ganska lätt att köpa ett nytt plasthjul åh som tur är.. eller? Nä, inte ett plasthjul till som ska gå sönder. Med hjälp av en polare så lyckades jag få tag i ett i stål,det kommer ifrån en toyota common rail dieselpump.

Det som va fint med de här är att man har 2/3 av huset gratis :eyebrows:
Så jag ska väl försöka göra den sista så fort som möjligt så man hinner prova lite mer vattenåkning. För de va riktigt kul de:) den är rätt hetsig dock att åka vatten med..

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Har varit i garaget idag en sväng och donat lite med oljepumpen. Den är typ halvfärdig nu, har dock inga bilder på det.. kan bjuda på en bild på en trasig turbo som bäst.

Kommer bilder på pumpen i morgon då den är klar.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Ja, såhär blev det.

Det som är kvar att göra nu är ett spår i axeln för driften och borra hål i locket för olja in/ut.

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
Den förra pumpen du byggde gjorde du den med fiddy drev.Om du har kvar den skulle du vilja sälja den har ingen till gång till svarv så den kancke går att renovera och använda till mitt bygge.SNYGGT DET DU BYGGER

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Då va pumpen klar och monterad, kan säga att det va mycket svårare att montera den på motorn och lyckas komma åt att dra skruvarna än att göra själva pumpen..

Anslutningarna borrade och gängade.

Spår för driften.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Den förra pumpen du byggde gjorde du den med fiddy drev.Om du har kvar den skulle du vilja sälja den har ingen till gång till svarv så den kancke går att renovera och använda till mitt bygge.SNYGGT DET DU BYGGER
drevet i den gamla pumpen är ifrån en ktm 450, nya kostade ca 270:- vore det inte för att jag fick tag i den nya pumpen så hade jag köpt nya drev till den gamla. Det i den gamla pumpen va tom. begagnade, utbytta när jag fick dom. så med nytt hjul så går den säkert länge till. Vad är det för projekt du håller på med då?

perra74

Aktiv medlem
4 mar 2008
76
0
6
En mountain cat 800 som ska få lite tryck.Vill du sälja pumpen till mig.Då har jag nått att bygga vidare på skulle underlätta något enormt.Renovera den verkar inte vara dyrt.mvh per