iq 600 rr turbo

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
vikterna funkade bra iaf, verkar varva rätt mycket ändå. (hann inte se på mätaren) tyvär så blev det inte så mycket åkt pga massa strul med oljeslangar som tyckte det va dags att gå sönder:mad2:
Tänkte bjuda på en bild också, men pixbox vill inte.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Rätta mig om jag har fel, men om man kopplar enligt bilden med backventiler så borde det kvitta åt vilket håll pumpen snurrar? och på så vis borde man kunna använda elbacken.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Vad var det för typ av pump?

Innerkugghjuls?

Tror inte du kommer få nåt tryck när du backar...
Pumparna brukar bara fungera åt ett håll...

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Pumpen är ju liksidig om man säger så, den funkar åt båda hållen.. frågan är bara vad man ska ha för backventiler då dom inte får vara nå tröga alls att suga igenom.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Nu när det har flyttat in en tigsvets i garaget så blev jag lite sugen på att testa reedventil som extra luft igen, fast den här gången lite seriösare:)

Eftersom jag inte hade nån reedkorg så blev det till att göra en sån först.

Borra och slipa lite;)

Sen så märkte jag att ytan där bladen ska ligga inte va så värst fin.. letade fram det största fräs stålet jag hittade till en överhandsfräs för trä och körde på högsta fart i pelarborren:)

Blev faktiskt riktigt bra.

Bladen monterade.

Sen fick jag svetsa en stos på tryckröret och så gjorde jag en grej till luftfiltret också.

Om man gasar nu så känner man att den suger ganska mycket den nya vägen plus att den svarar bättre på gas ifrån tomgång, tycker man iaf.. får väl se bara det blir snö:)

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Tackar:) återstår att se om det funkar som det är tänkt nu då bara, men den känns då piggare när man står och torrgasar.

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Snyggt bygge.. Hoppas på att få se en fortsättning här :)
Dedära epoxylaminatet, hur tjockt å styvt är det? Såg längre bak i tråden att du hade provat med reedkorg förut och detta laminat? Men de är mjukare å tunnare än en org reed?
Har själv monterat en std polaris reedkorg från en 800 tror ja, som ja köpt av asker här på forumet, har inte hunnit prova så värst mycket direkt, men kan ju va kul å veta om de är nån skillnad med detta laminat