Skitkul skoter kort sagt..Hej! Ni får gärna berätta mer om vad ni tycker om switchbacken! Går i skoterköpartankar!
långt sagt då.. det är ju det som är intressant!Skitkul skoter kort sagt..
Går klockrent i motorn, startar lätt, tar lite olja och inte specielt mycket bensin.långt sagt då.. det är ju det som är intressant!
Det förstrå jag med, men det skulle nog funka om du valde modell och sen vidare likt när du "bygger din bil" hor nån tillverkare.tror det skulle vara jävligt svårt dock att få till en skoter som passar alla.. men man borde som sagt få göra den lite mer personlig
Alla hade 34mm vad jag vet.Har alla Orange madnes mattan med högre kammar eller var de något man valde själv?
jo eller paket typ lössnö, Led, Lite blandat.. sen olika färger osv..Det förstrå jag med, men det skulle nog funka om du valde modell och sen vidare likt när du "bygger din bil" hor nån tillverkare.
Matta, drevning, styre och färg på kåpor borde inte vara några problem, såklart så skall det finnas kanske 5oliga allternativ på varje punkt.
Okej för hade för mig att i snowtrax test på youtube så säger han nått i stil med " Or spring orderd with the 2 inch lugg and the crazy orange paint" så var bara därför ja undra : )Alla hade 34mm vad jag vet.
Mig veteligen så brukar det aldrig vara några problem att anpassa skotern innan leverans med annan drevning, dämpnings setup, matta osv eller vid första service om man inte haft möjlighet att prova maskinen innan.Ännu en modell som inte är klar för det den är tänkt till
Vore det inte bättre att vi gör som med bilar beställer drevning och färg på skotern efter eget tycke?
Skoter beställs ju ändå på våren och byggs därefter för hand (löpande band), vad skulle det kosta extra att få sin skoter personlig direkt?
Rätt färg, drevning som passar min vikt eller körstil, kammar på mattan, höjd på styret, dyna mm.
Alla som beställer ny maskin betar redan sjukt mycket pengar och lägger därefter ut många tusenlappar till för att få den "personlig".
Alla som beställer har dessutom redan haft chansen att testa demo innan beställning, annars kunde man från ÅF bjuda in sina "stamkunder" till en gemensam orderdag där man provkör och bestämmer sig. Sen att det kanske blev fel setup köper jag och får då kosta på min förädring, nu köper man en setup som nån tanig kille/tjej i USA gillar som inte alls passar våra snöförhållanden eller vikt
I Usa kan man välja mellan 34mm och femtionånting mm.Okej för hade för mig att i snowtrax test på youtube så säger han nått i stil med " Or spring orderd with the 2 inch lugg and the crazy orange paint" så var bara därför ja undra : )
När man köper ett fordon som är avsedd att användas under väldigt olika förhållanden är detta precis vad man gör. Nu pratar vi yrkesfordon som tex lastbilar eller terrängbilar men det är just så det funkar. De vanliga bilarna är ju avsedda till precis samma sak, transportera 1-4 personer längs släta asfaltsvägar.Samtidigt är det svårt att gämföra snöskotermarknaden mot bilmarknaden, jag menar att det är ju inte som om att du väljer vilken utväxling på växel lådan som passar dig bäst vid köp av en bil, eller stötdämparsetup och däck mönster djup.
Styret är ju ordentligt högt original.Går i tankarna att byta min korta lynx 800 e-tec till en orange madness switchback, då jag gärna skulle vilja ha en längre skoter nu.
Då är min undrar hur går den med originalmattan i lössnö? Är det ett måste att byta om man vill den ska ta sig fram i snön?
Sen så är jag 188 lång och har förstått att det inte går att höja styret mycket mer än 2,5" räcker det till månne
och vad motsvarar det då totalt i tum ungefär (styre+2,5" höjjare?)?
Har en 8" lynxen och då kan jag stå rakt upp riktigt bekvämt.