Vart är världen på väg???

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
såg på aftonbladets väder prognos idag att det skulle snöa upp i mott 50cm i stockholm under morrondagen grrrr ! Nått är ju på tok när 08:eek:rna har mer snö än oss här uppe i jämtland !!:mad2:

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
såg på aftonbladets väder prognos idag att det skulle snöa upp i mott 50cm i stockholm under morrondagen grrrr ! Nått är ju på tok när 08:eek:rna har mer snö än oss här uppe i jämtland !!:mad2:
haha a det kommer komma ca 50cm under veckan ser det ut som :) blir till att ta en liten sväng i helgen. mvh 08an:)

C

CROA

Du är medveten om att det var i Aftonbladet du läste va... Skriver Aftonbladet 50cm så är det 5cm på sin höjd. Aftonbladet som etthundraelva gånger förutspått att jordens undergång är nära, som hittat sjömonster i varenda liten vattenpöl och spöken på varenda vind. Aftonbladet som skriver om bluffen med att gå ner snabbt i vikt och i artikeln under har hittat mirakelknepet till att förlora 50kg i veckan. Behöver jag fortsätta..? ;-)

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Förra veckans klass 2 varning gav mig lite blöta sneekers, det var allt. Får se hur denna blir:) "Orimligt kallt" säger de. Det är väl lite olika vad man upplever som "orimligt".

mebben

Välkänd medlem
1 mar 2010
194
0
6
Sverige
Ja, den som lever får se, men kommer det nu 50cm lokalt så har det väl ändå töat bort imorgon om det är som det brukar här nere.

Apropå Aftonbladet så så kan Ni ju prova att gå in på www . a f t o n h o r a n . se och se vart Ni hamnar, säger väl allt... :)

E

ejwbegysv

Jo vi lever i dag i ett samhälle där media börjar bli lite väl sugna på att sälja tidninga...

"Explosions kylan" "Superkallt" "dödshalkan" "extremt Snöoväder/regnoväder/kyla" osv osv....

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Åkte genom Stockholm v.45 för att ställa upp i ungdoms-SM i CNC svarvning på ELMIA mässan då de hade lagt en klass-2 varning där nere. Det var inte mer än vanlig nederbörd som vi har här uppe, ganska skrattretande faktiskt.

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
Vändhjulet: stockholmare är väldigt fjolliga.. Dom ställde in vissa bussar häromkring för 10cm snö -.-

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Vändhjulet: stockholmare är väldigt fjolliga.. Dom ställde in vissa bussar häromkring för 10cm snö -.-
Har som insett det. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg på nyheterna dan efter att det var gigantiska köer utanför gummiverkstäderna för de kunde inte skifta om till vinterdäck själva. Vissa hade väntat 3 timmar :hahaha:

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
Åkte genom Stockholm v.45 för att ställa upp i ungdoms-SM i CNC svarvning på ELMIA mässan då de hade lagt en klass-2 varning där nere. Det var inte mer än vanlig nederbörd som vi har här uppe, ganska skrattretande faktiskt.
Fast då får man tänka på att det finns en anledning till varför det blir klass 2 varning av det. Det bor en miljon pers i Stockholm varav merparten tvunget ska ut i trafiken med bilen trots att man vet vad som kommer hända. Då hade fan jag också satt ut en varning så man åtminstone kan _hoppas_ att generalpuckona fattar :p

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Som uppvuxen i Stockholm vill jag komma med ett lite försvarstal!=D

Första vinter jag bodde här i Sundsvall har jag nog aldrig sätt så många byta till vinterdäck när första snön kommer, verkar som resten av sverige gör exakt samma!
Något annat som är väldigt irreterande så här längre norrut i trafiken är att folk vet inte hur man kör när det är kö, plötsligt står varenda jävel mitt i korsningen när det är rött så ingen kommer fram alls. Något som jag sällan såg när jag körde i stockholm. Sedan att alla tänker på sig själv när de kör bil här och inte släpper fram andra är väl inte heller så kul..=D

Så sug på den alla Norrlänningar=P!

Last edited:

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
wooowooowoo! ..WOOO! .........WOOOOOOO! lugn nu! man ska aldrig, A-L-D-R-I-G, kasta bensin på en öppen låga! så tagga ner nu Lindhaga! har du aldrig vart på tex ett zoo? man får inte mata trollen! ;D

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Men det är väl helt okej att spruta Tändvätska på grillen när det inte tar sig riktigt?=D

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
Har som insett det. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg på nyheterna dan efter att det var gigantiska köer utanför gummiverkstäderna för de kunde inte skifta om till vinterdäck själva. Vissa hade väntat 3 timmar :hahaha:
haha jadu, om man som jag har alla grejerna hemma i garaget och har kunskapen så kan man tjäna en hacka vid vintertider här nere ;)
några år till sen kommer jag upp till er fina gubbar <3