Ni som har köpt en ny ski-doo..

Mr 500

Välkänd medlem
15 sept 2009
138
0
6
Umeå
..tänker ni göra/gjort några modifieringar/tillval på er nya maskin??

Själv tänker jag montera slp pp, handskydd, bukplast, lastöglor, 3D viktarmar (efter lite körning) och kanske lite annan dekalering.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
*Vita Slp pp.
*Bukplast.
*Henke´s slutburk så fort han byggt och bromsat för 800 e-tec.
*Lite variator mod blir de å á la Per Strand så man får ut maximalt.
*Dropzone dekalkit.
Handskydd däremot tror jag jag skiter i, dom flyger ju iväg som talgoxar så fort man hoppar lite eller bryter loss i pudret av min erfarenhet. Kan hända att de funkar bättre om man har alufäste förstås. Sen får vi väl se de blir alltid nå mer framöver.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Handskydden är av en ny modell i år. Riktigt rejäla, fästena fladdrar inte det minsta. Fortfarande i plast dock. Det kanske spricker istället för att böja sig...

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
bild.JPG
*Vita Slp pp.
*Bukplast.
*Henke´s slutburk så fort han byggt och bromsat för 800 e-tec.
*Lite variator mod blir de å á la Per Strand så man får ut maximalt.
*Dropzone dekalkit.
Handskydd däremot tror jag jag skiter i, dom flyger ju iväg som talgoxar så fort man hoppar lite eller bryter loss i pudret av min erfarenhet. Kan hända att de funkar bättre om man har alufäste förstås. Sen får vi väl se de blir alltid nå mer framöver.
Ska ni inte testa Pilot DS skidorna först. Har ju fått fin kritik.
Angående handskydd så köpte jag mjuka från Skinz som man fäster med kardborre. Tänker köra med de dec-feb eller tills det inte är mer än -10.
Spelar ingen roll hur mycket man rullar med dessa. Kommer aldrig att gå sönder.

E-tec

Aktiv medlem
17 aug 2010
88
0
6
Luleå
Hej,
är lite sugen på skinz till min freeride, var har du köpt dina? och kan du posta några inlägg om dom sitter bra på skotern.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak
....... årets handskydd verkar klena som attan, inte själva armarna men klämman som nyper runt styret....

På min freeride kommer det att hamna bukskydd, handtagsskydd, skydd för bromsskiva och kedjehus, GPS, "pakethållare", (såfort jag får tummen ur och snickrar till en), stag för variatortornet, Team Tied kit och Holtz isrivare. På kanskelistan står RS motorkuddar, RS fotstegsförstärkningar och biffigare boggifjädrar.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Hej,
är lite sugen på skinz till min freeride, var har du köpt dina? och kan du posta några inlägg om dom sitter bra på skotern.
De är köpta på deras hemsida. Jag har inte min Freeride än men kan be brorsan posta lite bilder och en recension till helgen då han får sin.

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
ventilerade kåpor på min freeride

så ser skidorna ut under.
tror dom kan funka bra.
enkelt.ser ju typ ut som vanliga c&a. vad nu vanliga är det går man tolka som man vill

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Glömde å skriva att jag ska montera flow rites ventilationer på variator sidan och även staget som nämnts tidigare.
Dom där handskydden såg nice ut kanske blir ett par sånna.
Vad de gäller skidorna så ska jag nog testa dom men har varit så fruktansvärt nöjd med SLP PP tidigare så vi får se men det lutar ändo mot ett byte.
Vill ha ett par skidor som tål stryk för stensmällar känns oundvikligt.

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
På min 163a kommer jag att lägga på Simmons Flexiski, handskydd, snöcammo lyktsköldar (hela skotern kommer vara Snöcammo färgad), Tikka Slutburk, Analog Dekaler

ogren

Medlem
26 nov 2010
10
0
1
Om det är någon som köpt 800 x-rs och satt på 44 matta hur har ni drevat den ?