Turbo Tråden

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.659
806
113
Kramfors
hej tack för tipset men mycket svårt att hitta. någon som har erfarenhet av dessa http://www.maxspeedingrods.com/yamaha-yzf-r1-r1-98-03-arp-2000-pleuel-bielle-h-beam-connecting-rod-conrod-con-rods.html mvh King
Jag har inte en aning om hur bra dessa stakar är men de lär vara kinastakar baserat på priset. Men de kan hålla utmärkt för de finns kinastakar som är enormt bra i dag. De är bara fråga vilken driftare som helst som bygger motorer på 700 1200hk många kör kinastakar och de håller skitbra. Men obs de kinastakar folk kör/köper i Sverige är utprovade som ex Motornord säljer kinastakar i sitt namn och de funkar stenbra och kostar bara 800kr st.
För att lista ut om dessa stakar duger så måste man söka på namnet i bilvärlden där de är större försäljning.

Jag goglade dessa stakar nu och de är för osäkert kort för så högre trimgrader. De har bra material men är dåligt bearbetade så de kan få stresskader av det. Arp bultarna som påstår följa med kan vara kopior!
 
Last edited:

king

Välkänd medlem
30 jun 2014
160
0
6
Finland
Joo har gjort samma sak googlat runt men har inte jyst hittat något om dom. blir nog att söka vidare. tack mvh King
 
Last edited:

martinohman

Välkänd medlem
25 dec 2010
340
0
16
luleå
Tänkte montera laddtrycksmätare på min nytro med 240kittet. Vars kopplar man på givaren enklast? Samt vars har ni kopplat på +en? Visa gärna med bilder
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.659
806
113
Kramfors
Hej någon som vet var man hittar falicon stakar till rx1? mvh king
Här har du en länk till Falicon själva där kan du köpa till 2003 rx1 men maila o fråga om de passar nyare maskiner. Bläddra ner en bit på denna sida så hittar di R1 och rx1 på samma rad de passar tydligen från R1 hojen. De blir saftigt pris på 13000+ frakt om tullen tar paketet.
254-403
YAMAHA YZF- R1 KNIFE CONNECTING ROD '03 EARLY AND RX-1
290.00
254-404
YAMAHA YZF- R1 KNIFE CONNECTING ROD '03 EARLY
290.00
254-405
YAMAHA YZF- R1 KNIFE CONNECTING ROD -3MM '03 EARLY
290.00
254-406
YAMAHA YZF R-1 KNIFE CONNECTING ROD '04-'08
290.00

http://www.faliconcranks.com/2pc.html
 

kimolsson

Aktiv medlem
23 jan 2011
67
1
6
älvsbyn
Har problem med min nytro mtx med mcx 270 kit. (Nerskruvat ladd till 0,9 om det skulle spela nån roll, ca 240 hästar)
Ibland när jag håller stumt en lite längre period så tvärdör skotern mitt i allt, som att den skulle tappa bränslet. Den gör så här ibland och jag har märkt att det är när skotern står rätt upp som problemet uppstår oftast. Har testar flera gånger på en sjö att blåsa ur den ordentligt länge, men då matar den på som den ska. Men börjar jag från låg hastighet så jag får upp skotern på rullen och sen håller kvar den där så går det några sekunder innan den bara dör och jag får ta om på gasen. Mycket irriterande. Någon som har någon idé?
 

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Testa när du har absolut full tank, tror problemet är att bränsle pickupen hamnar i luft, jag vet dock inte hur pickupen ser ut på orginal Nytro.
På Nypexen med Rev tank och på Vipern har jag catch tank för att undvika problemet även med lite bränsle i tanken.

Sent from my Sanwa M12
 

kimolsson

Aktiv medlem
23 jan 2011
67
1
6
älvsbyn
Testa när du har absolut full tank, tror problemet är att bränsle pickupen hamnar i luft, jag vet dock inte hur pickupen ser ut på orginal Nytro.
På Nypexen med Rev tank och på Vipern har jag catch tank för att undvika problemet även med lite bränsle i tanken.

Sent from my Sanwa M12
okej, jag ska testa det. Idag när jag körde hade jag kanske 3/4 i tanken så nästan full men ska testa med helt full tank