Sv: 800 e-tec (freeride)
Du får tänka på att i usa har dom inte detta problem med tanke på att motoreffekten blir avsevärt mindre på hög höjd. och vi i lilla sverige hur många procent av maknaden tror du vi har? skulle tippa på ca 5% tror därför brp inte bryr sigså mycket om det....men det är ju bara vad jag trorJag är inte den som brukar klaga i onödan, framförallt inte på mitt märke, men denna remparodi har ju spårat ut för länge sedan. Hur kan det vara så att ett multimiljondollarföretag, som BRP nu är, gått bet på en sådan fundamental sak som variatorsystemets driftsäkerhet. Och detta under flera års tid. Jag har kört Ski-doo i snart 15 års tid, och skoter nästintill 30 år, och jag kan räkna på min ena hand de gånger jag kört sönder en rem. Jag minns tydligt en gång när jag tokmaxade farsans Lynx 535 efter vägen, någon gång i mitten av 80-talet. Dessutom en gång -05, i ödemarken, när remmen på min förra Renegade 800 gick åt efter upprepade fullgasrepor i tungkörd meterdjupt puder. Båda dessa gånger kan jag vara beredd att tillskriva hanteringen som själva grundorsaken till "haverierna". Nån gång har man ju bytt för att den sett lite sliten ut, dock ej trasig, och detta oftast efter flera hundra mil.
Kan nog sorgset konstatera att Rev nog blir den sista Ski-Doon man köpt