Original remmen är verkligen ett skämt, xs821 remmen har jag 15mil på nu å den greppar bättre samt går kallare på skivorna. Fick köra primären i läge 2 i stället för läge 1 med original, dessutom är skotern rappare på snurra igång mattan då man vill
Körde 171mil T3 174 förra säsongen på remmen såg nu att lite snöre lossnat så bytte till en ny rem. Men man börjar pusha förtti år så körningen har varit relativt lugn mest längre styrningar.
Jag kan starkt rekommendera xs821 remmen, Fick 54 mil på den och det har skött sig helt utan bekymmer och ser knappt sliten ut, trots att bultar till grenröret lossnade å duschade remmen med olje avgaser.
Min 800 e-tec går upp i temp, har bytt vattenpump nu, den va tradig men ändå går den fortfarande upp i temp.. snälla finns det någon som kan hjälpa mig ? Skicka pm isåfall mvh
Förhoppningsvis bara tändstiftet. Jag har en likadan maskin som du bytte tändstift vid 250mil. Dom var inte så fina. Elektrodgapet växt en heldel. Jag la in Nippon denso iridium stift IK22. Kört 200mil med dessa fungerar kanon bra.
Återkom vad felet var.
Hämtade hem bandvagnen idag och det va brott på ena tändkabeln samt dom byte en tändspole samt nya tändstift. Det blev en helt annan gång i maskinen, tur man har garanti.
@Guzz relativt enkelt fel. Men inget man vill råka utför i ödemarken. Jag snart 500mil på min 174 2016 enda jag bytt (förutom service inkl tändstift) är ett stödhjul upptill hjulen lossnat halft om halft från lagret. Ganska lugn körning långa sträckor. Någon som vet bytes intervall på kolvar vevaxel lager enligt servicemanualen?
Finns inga rekommenderade intervall på kolvar och vev. Jag bytte på min vid 750 mil och då var kolvarna inom spec gällande slitaget men veven var utanför spec. Det mätte jag upp genom att ta bort primären och mäta någon millimeter in på vevaxeln. Där kunde jag se att den slog förmycket (typ 5ggr förmycket) så det blev en utbytesvev. Det finns info om hur man mäter på ibackshift.com
Jag har hört i efterhand att helt nya vevar har legat utanför spec. När motorfirman skulle rikta min så visade det sig att något lager var halvdåligt och en packbox var slut samt att en "skinka" behövde bytas så en utbytesvev med allt fräsht blev billigare. Knappt 12000:- med jobb....precis vad jag hade räknat med. Men nu går den som en klocka. Inkörningen blev helt klar förra helgen efter ca 40 mil.
Nu är det dags igen han köra 7 mil så börjar den bluddra samt svarar dåligt på gasen sen går den på en cylinder igen tur man tog sig till en väg så det blev att åka med polaren på Polarisen hem så verkstan igen man börjar ledsna på den,,,,,,
rapport kommer.
Hämtade den i onsdags ny tändspole igen och nya stift ,dom mätte upp tändkabeln och den va död hur han än vred och vände på den. Samt han sa att det inte va så noga att vänta på warm upen för då kan dom sura ner sig.
Ingen annan som haft liknade bekymmer.
Lite uppväckning av tråden det är ju nästan vinter nu 4 aug.
Jag har nu på min 2016 Summit T3 174 ca 850-900 mil bara bytt pto motorkuddar renv variatorer ny matta nytt fett i drivaxellager nytt lager sek axeln pto sida och vanlig service. Går fortfarande bra.
Tänker på tex vevaxeln (slår bara ca 0.027mm) ska denna ny fettas på intervall / Tim vad säger service manualen?
Samma sak gällande kolvar finns rek bytes intervall vad säger service manualen?