Verkar ju vara många skotermärken som skjuter onormalt med remmar. Läser om det dagligen.Så mycket BS från BRPs sida nu, Det är något fel på deras maskiner då inget annat märke har problem med varken crossovers eller lössnömaskiner. Deras pressmeddelande låter bara som att än en gång skylla på handhavandefel
Det är framförallt vissa som gör det, och alldeles oavsett detta är det oacceptabelt att kunden skall betala för en konstruktionssvaghet/felaktig variatorsetup/felaktiga variatorer.Verkar ju vara många skotermärken som skjuter onormalt med remmar. Läser om det dagligen.
Tror inte att det är ngt fel på maskinerna utan i variatorsetupen. Det har ju uppenbarligen både Dynamo Joe och Winter Brew bevisat.
Om detta stämmer att BRP inte skickat sin pressrealese till Snowmobile utan endast till dom andra tidningarna så kan jag bara säga till BRP: "Sluta bete er som tjuriga snorungar".Denna pressrelease verkar har skickats ut till alla tidningar utom just till oss, och man kan fundera vad detta beror på?
Vi har sökt BRP under en tid, och senast idag har vi ringt dem flertalet gånger utan resultat. Vi har också ringt flertalet ÅF och ställt frågor.
Istället går nu alla de andra stillatigande tidningarna ut med denna "nyhet", vilket är anmärkningsvärt, då de inte haft modet att skriva någonting om dessa problem under en väldigt lång tid.
Man nämner i sin pressrelease att vår artikel har påverkat dem, och det tackar vi för. Men problemet rör inte bara Freeriden, utan alla de som har problem med onormalt remslitage.
Det som verkar ha skett här, är att BRP "anpassar maskinerna till svenska förhållanden". Denna anpassning har i sin tur gjort att de inte fungerar som det är tänkt. Och man måste nu därför backa tillbaka till original, så att de går att köra.
Ni som har haft problem med detta, vi uppmanar er att ta era kvitton på remmarna och gå till er ÅF och kräv tillbaka pengarna.
Om detta stämmer, måste jag ju verkligen fråga Pressansvarige på BRP, vad faaan håller ni på med?Denna pressrelease verkar har skickats ut till alla tidningar utom just till oss, och man kan fundera vad detta beror på?
Om de hade haft den avsikten, då skulle de inte ha mörkat hela problemet de senaste åren. De märkte att de inte hade någon annan utväg, vi gav dem en tidsfrist till kl 17:00 idag. Vi talade om för dem att vi går ut med hela historien efter det. De återkom inte under hela dagen, utan släppte istället en helt intetsägande release istället, dock inte till oss.
Jag har en uppsjö med mail från läsare som har problem med Summitarna också, och det sträcker sig 3 år tillbaka i tiden. Även Lynx 800R hade samma problem.
Som jag skrev innan, alla som har problem med sina max 2 år gamla maskiner, kan vända sig till ÅF och kräva garanti, oavsett modell och märke.