Problem med 800 e-tec (freeride/Summit)

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Sv: 800 e-tec (freeride)

Det som är intressant är 3 år tillbaka från nu, så att garantierna gäller.

Last edited:

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16

Men vad anses som acceptabel livslängd på en rem på en lössnö maskin då??

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker

Fantastiskt jobb ni gör Nordland! Tidningen känns oberoende och tar tag i dom problem som faktiskt existerar och står för det. Är så här en tidning ska fungera. Oberoende och lägga fram för och nackdelar. Kommer fortsätta följa denna tråd med stort intresse. Ni har skotersverige bakom er!
För övrigt är det sånt här som kommer driva utvecklingen framåt i skotervärlden. Utan er hade ski doo ägarna fortfarandet troligen stått med maskiner som skjuter remmar åt höger och vänster.

Last edited:

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0

Jag har kört Summit sen 00, jag ägde 3 st förra året. Och för mig har de hållit så pass.

E

ejwbegysv

Klart dom ska hålla 150 mil! Det är "endast" 13kr/milen i remförbrukning...

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16

Jag har kört Summit sen 00, jag ägde 3 st förra året. Och för mig har de hållit så pass.
Näe jag tänkte bara vad som känns vettigt för folk, personligen anser jag att alla remmar som ryker under 100mil är garanti remmar, så enkelt är det bara.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0

Detta är en svår fråga, då alla kör olika. Om man står i ett surhål och tokvarvar, ja då är det som det är. Men det ska inte gå sönder pga felaktiga variatorer iaf.

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16

Det jag reagerade över i BRPs press realese där va ju att dom påstår att den skandinaviska bestyckning av variatorerna var mer anpassad för ledåkning.....men dom håller ju inte endå på vissa maskiner.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby

Undrar vad de tänker göra? Låter ju som att en neddrevning ingår men man undrar ju över ramperna? Och inte minst helixen?
Någon som hört mer. Ska kolla med min mek i ottan.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Å dom som inte läser detta på internet som redan klagat å inte fått gehör tror ni han/hon får pressrelesen genom vanligt brev lr telefonsamtal lr blir han helt enkelt bortglömd?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi kommer skriva om detta i kommande nr av tidningen, och vi hävdar att BRP skall återkalla alla maskiner för kontroll och ev åtgärd!

Som svar på din fråga så har nog BRP inte tänkt sig att meddela sina kunder, men det är bara min gissning.

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Nu går jag händelserna i förväg här och för stunden kanske detta är helt ointressant?

Låt oss säga att dom återkallar X antal maskiner? Hur tror ni dom kommer att ställa sig till maskiner som är modifierade , där kunden har

ledsnat och själv fixat nerdrevning , momentstag , flytande sekundär , etc... gäller inte garantin då?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
I normalfallet inte. Men eftersom man nekat kunder ersättning och åtgärd hittills, och då kunden har skadeståndskrav att rikta i detta fall så vore det korkat av BRP att ställa sig i den situationen.

Om kunderna har ändrat på maskinen på eget bevåg, utan att först lämnat till verkstad för åtgärd så har man ev. enligt köpekontrakt ingen garanti.