Problem med 800 e-tec (freeride/Summit)

Mucklan

Aktiv medlem
25 dec 2009
68
1
6
Sv: 800 e-tec (freeride)

En tanke bara, läs på Dootalk det går remmar även på andra sidan pölen trots deras kalibrering......

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Variator kalibreringen är en del av 2 problem , och den andra är linjeringen på variatorerna, shimsa ut sekundären 3.5-4mm och bestycka varitorerna rätt så börjar nog remmarna hålla....

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Intressant att höra vad de säger om man kommer in med sin Freeride och vill ha uppdateringen fast man inte kört av någon rem än?
Måste man bevisligen ha problem?
Nej, har man inga problem blir det svårt att hävda garanti.

getchuk

Medlem
16 jan 2005
12
0
1
tufft av er att skriva om problemen, ni kommer ialla fall att få mina pengar när jag ska köpa skotertidning! kanske ni förlorar annonser från brp.:nono: men ni har ökat i trovärdighet, och stake gentemot andra tidningar!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi uppmanar de andra tidningarna att följa vårt exempel, men hittills har de varit alldeles för rädda om sin annonspengar för att våga följa efter. Det är en tidnings roll att ta strid för konsumenten, och att granska makthavare eller i detta fall generalagenter och åf som tar sig den starkes orätt mot den svage.

getchuk

Medlem
16 jan 2005
12
0
1
Vi uppmanar de andra tidningarna att följa vårt exempel, men hittills har de varit alldeles för rädda om sin annonspengar för att våga följa efter. Det är en tidnings roll att ta strid för konsumenten, och att granska makthavare eller i detta fall generalagenter och åf som tar sig den starkes orätt mot den svage.
Amen, respect!

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Om alla de 3 stora tidningarna kunde gå ilag och säga ifrån så skulle det ta hus i helvete hos brp.
När jag läser om skotrarna vill jag inte bara höra allt bra, jag vill även veta vilka märken/modeller som har brister och hur det åtgärdas, hur man beter sig som konsument osv.
En viss annan tidning har jag slutat läst helt då de verkar totalt uppköpta, tycker att det som snowmobile nu gör är guld värt och andra borde följa erat exempel! kommer utan att tveka fortsätta prenumenera. Bra att någon tar initiativet att kämpa mot!

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Jag hörde 440 ramper och andra fjädrar, nån som vet säkert? Jag vet att många tycker att helixen borde bytas ut men men. Min Ski-doomek visste inget. Den som lever får se!

Förresten damp tidningen ner i lådan idag, tack och bock!

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Byt märke.. Är det verkligen svårare än så? Då fattar nog brp! Jag har förövrigt 195 mil på min rem som sitter på... Och den är hur fin som helst.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Byt märke.. Är det verkligen svårare än så? Då fattar nog brp! Jag har förövrigt 195 mil på min rem som sitter på... Och den är hur fin som helst.
...... har haft två småtrilskandes Polarisar i rad nu så en tredje "Pålle" kändes inte aktuellt, (även om dom verkar gå fint som snus i år), Lynx har ingen riktig lössnöare och då finns det ju bara ett märke kvar att välja på.....

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Arctic Cat är chef, jag håller med. 160hk++ och inget remslitage. Där har brp något att se upp till..

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Mina herrar, låt inte märkestjafset smutsa denna tråd.
Det spelar oftast ingen roll vilket märke det handlar om, detta tycks mer vara en branschfråga.
Branschen är van vid att kunderna inte ställer krav, inte ens rättmätiga krav.

Som ett förtydligande till alla som läser denna tråd, vill jag på förekommen anledning säga att jag inte uppviglar någon, utan jag uppmanar konsumenterna att tillvarata sina rättigheter.

Reklamera felaktiga maskiner, oavsett märke!

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Det är sant det du säger, men om alla fortsätter köpa maskiner som har kända fel, för ingen här kan väl säga att dem inte visste att skii doos 800 motorer sliter rem. Varför skulle dom då vilja åtgärda problemet? Dom tjänar säkert storkovan på att sälja 5-10 remmar till varje skoter och säsong. Nu slutar jag prata märken.

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Ingen Annan som tycker att brp:s lösning verkar som en nödlösning? Det jag menar är att vissa maskiner som inte ens sett mer än 1dm snö har ju remmen farit på! Å enligt brps pressrelease så va den ju bestyckad mer för ledkörning i nuvarande utförande. Att remmarna far endå tyder ju att problemet inte bara ligger i variator kalibrering.

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Nödlösning... tja kanske. Men nånstans måste dom ju börja. Det viktiga är ju att något görs. Troligen behövs fler åtgärder innan man kommer tillrätta med problemet.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Ja alltså överlag så håller skoterbranschen jäkligt dålig standard på sina produkter. Om man jämför med en supersporthoj så kostar dom i grova drag lika mycket som en ny skoter och det vette faaan om jag har hört talas som nån som lyckats köra sönder en ny sån annat än genom närkontakt med omvärlden. Tar man en ny R1 eller motsvarande så tål dom rejält mycket mer än vad någon vanlig Svensson klarar att utsätta dom för. En skoter kan man köra till dynga på en helg om man skulle vilja...... En ny crosscykel är också tämligen idiotsäker om man betänker vad dom i regel får stå ut emd.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
Mina herrar, låt inte märkestjafset smutsa denna tråd.
Det spelar oftast ingen roll vilket märke det handlar om, detta tycks mer vara en branschfråga.
Branschen är van vid att kunderna inte ställer krav, inte ens rättmätiga krav.

Som ett förtydligande till alla som läser denna tråd, vill jag på förekommen anledning säga att jag inte uppviglar någon, utan jag uppmanar konsumenterna att tillvarata sina rättigheter.

Reklamera felaktiga maskiner, oavsett märke!
bra skrivet!