Flyttande sekundär(doodoctors på www.dootalk.com) , variator kit , vents....Sen gissar jag att det kommer funka hyffsat(tyvärr så är det ingen som vet än eftersom det inte är någon som har testat i sverige än)För att köpa en Summit 800 E-tek, och ha den utan remproblem, vad behöver man då !?
Hur många kugg har du drevat ned till?Det jag har gjort med min. Är en annan Helix. Nerdrevad 4 kugg. har ej något vent kitt lr slitit bort någon plast för att det ska kyla "bättre".
Vad kör du med för helix?Det jag har gjort med min. Är en annan Helix. Nerdrevad 4 kugg. har ej något vent kitt lr slitit bort någon plast för att det ska kyla "bättre".
Haha komiskt! det är ju precis så. Det är ju fan skrämmande hur en del behandlar sina kunder.Läste just artikeln om handlaren där i Östersund, och måste säga att jag tycker de låter märkligt de där dom säger.
Först säger man att man inte kunnat köra hårt sen säger man att då finns de inge problem eftersom dom inte märkte nått när dom körde lugnt.
Det är ju som om man hade varit hos en bilhandlare och följande scenarium utspelar sig:
"Över 100 börjar de vibrera i ratten"
"-Ok vi testar"
"-Du, det vibrerade inget i ratten när vi provade."
"Okej, körde ni över 100?"
"-Näe vi kan ju inte köra över 100 med en kunds bil"
"Nähä? Men de är ju över 100 de sker?"
"-Jo men tyvärr, så det är inget vi kan göra"
Nere hoppas jag! 4 uppe då stannar skotern. org 21-45 1:1 8100rpm=132 km/H , 21-49 1:1 8100rpm= 121km/h. Att dreva ner från 21-45 utväxling som redan är nog lågt gör att man måste driva på med mer "push" i variatorerna för att få framdrift. Att dreva ner en 26-45a typ 3 kugg ger ofta bra resultat i combo med en ny variator "set up". Att köra allmänt för lågt drevat med TRA variatorn som är så värdelös att trycka på remmen i hög växel(sista 15mm på primären)med org armar, ramper e.t.c gör att Pol & Ac pojkarna lämmnar er i ett snömåln.Det jag har gjort med min. Är en annan Helix. Nerdrevad 4 kugg. har ej något vent kitt lr slitit bort någon plast för att det ska kyla "bättre".
Behövs fler sånna återförsäljare och färre som blånekar väl kända problem, känns så respektlöst när en försäljare står och ljuger en rakt i ansiktetPratade idag med min ÅF och han erkände då till fullo problemen med summit modellerna och skulle ta in min tisdag nästa vecka och fixa tiil problemet, dom hade jobbat förra veckan och kommit fram till en lösning som ska funka enligt han. Det var visst en massa småfel som dålig linjering och en schimsning skulle nog behövas med mera. Så det är ju bara att hoppas på att det funkar som han säger. En kille dom bytt grejer åt blev då tydligen nöjd och kört ca 30 mil nu i helgen utan tendens till cordsläpp på remmen,och detta skulle då han som ÅF stå för såklart och han skulle ta en disskusion nu med BRP angående allt detta.
Bara att hoppas nu det funkar.