Problem med 800 e-tec (freeride/Summit)

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Lågt av ÅF, de vet om problemet och BRP har erkänt att något inte stämmer, borde inte alls vara nå krångel för dig att få ut nya remmar så länge. Kostnaden för dem är ett problem mellan åf och BRP...
Glad jag inte köpte en ny skoter i år, ush vad skogstokig och elak jag hade blivit...

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Vill inte gå ut med vars jag köpt den men de verkar då medvetna om remproblemet. De enda de har gjort är att kolla linjeringen som enligt dem var ok.
Men kom igen nu! Du kan ju inte gå ut och vara missnöjd utan att fullfölja ditt ärende.
Skicka ett mail till Nordland iallafall, så dom kan agera, så slipper vi sånt här skit i framtiden.
Vi måste ju hålla ihop nu, allihopa, annars är det ju lika bra att vi lägger ner skoterbranchen..

Mucklan

Aktiv medlem
25 dec 2009
68
1
6
För mig har det aldrig varit något problem att få ut remmar(verkar vara väldigt olika mellan ÅF), enligt min ÅF så har BRP nu gått med på att lösa in remmarna tills man har fått fran ng lösning men de vill inte att man kommer in med dem om de bara är lite fransade, det är ju heller inte utan besvär att åka in till handlaren varj gång remmen fransats så nu kapar jag fransar och kör vidare. Hoppas verkligen att de löser detta då skotern iövrigt är verkar helt rätt för mig, gillar den skarpt!

Ps kommer nog aldrig att köra med sommarmatta igen efter att ha kört en riktig SNÖskoter.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
För mig har det aldrig varit något problem att få ut remmar(verkar vara väldigt olika mellan ÅF), enligt min ÅF så har BRP nu gått med på att lösa in remmarna tills man har fått fran ng lösning men de vill inte att man kommer in med dem om de bara är lite fransade, det är ju heller inte utan besvär att åka in till handlaren varj gång remmen fransats så nu kapar jag fransar och kör vidare. Hoppas verkligen att de löser detta då skotern iövrigt är verkar helt rätt för mig, gillar den skarpt!

Ps kommer nog aldrig att köra med sommarmatta igen efter att ha kört en riktig SNÖskoter.
Vad har du för ÅF?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Talade med min ÅF nu på morgonen...
BRP verkar då vara riktigt dryga att ha och göra med, han ringer flera gånger, får inte tag på nån, lämnar namn och nummer men ingen ringer upp...
Tragiskt...

Nick Name

Aktiv medlem
4 apr 2005
50
0
6
Piteå
Saxat från BRP:s hemsida
.Summit

Tänk dig känslan av att stå på toppen av världen. Vi skapar den.

Det börjar direkt då du drar på gasen. En envis önskan att färdas högre. Längre. Att erövra allt som står i vägen. När du kör en Summit 2011 är denna känsla helt naturlig. Byggd på det lätta, men samtidigt starka, REV-XP-chassit levererar Summit branschens bästa effekt-vikt-förhållande. Utrustad med den nya S-36-manövreringen och smalare spårvidd, är förmågan till s.k. sidehilling och boondocking drastiskt förbättrad. Att erövra sluttningarna kommer att vara det enda du tänker på. Detsamma som vi tänkte på när vi byggde skotern.

Känns som att det är svårt att boondocka och sidehilla när remmarna går just vid dessa tillfällen................

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Än så länge inga problem för mig efter 47mil med mycket hårdkörning i meter puder, remmen ser som ny ut. (pepparpeppar än så länge).
Hade ju dock varit skönt om nån form av uppdatering/lösning kommer innan man ska in på 50mila servicen så man slipper åka till ÅF 2 gånger, för något är ju fel när så många andra har problem verkar ju konstigt om det är olika från maskin till maskin?

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Än så länge inga problem för mig efter 47mil med mycket hårdkörning i meter puder, remmen ser som ny ut. (pepparpeppar än så länge).
Hade ju dock varit skönt om nån form av uppdatering/lösning kommer innan man ska in på 50mila servicen så man slipper åka till ÅF 2 gånger, för något är ju fel när så många andra har problem verkar ju konstigt om det är olika från maskin till maskin?
Tror tyvärr det blir svårt att få en uppdatering om du inte bevisligen har några problem.

andreas82

Välkänd medlem
27 nov 2009
108
0
6
Jag har haft inne min nu och fått problemet åtgärdat på min summit 800X e-tec 146" men kommer nog inte att hinna testa förrän i helgen hur den känns. Har dessutom fått ny rem, allt helt utan kostnad. Min ÅF har då varit mkt tillmötesgående, det ska vara omfattande grejer som är gjort och ingen "sneak" lösning som brp förmodligen kommer att komma med. det min ÅF gjort är alltså en egen lösning som dom kommit fram till och ska tydligen funka, ett gäng som testkör freeriden blev då väldigt nöjd så jag får väl se på fredag och lördag hur det verkar funka men jag har då stora förhoppningar.

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Jag har haft inne min nu och fått problemet åtgärdat på min summit 800X e-tec 146" men kommer nog inte att hinna testa förrän i helgen hur den känns. Har dessutom fått ny rem, allt helt utan kostnad. Min ÅF har då varit mkt tillmötesgående, det ska vara omfattande grejer som är gjort och ingen "sneak" lösning som brp förmodligen kommer att komma med. det min ÅF gjort är alltså en egen lösning som dom kommit fram till och ska tydligen funka, ett gäng som testkör freeriden blev då väldigt nöjd så jag får väl se på fredag och lördag hur det verkar funka men jag har då stora förhoppningar.
Vad har de gjort då?, flyttande sekundär?

andreas82

Välkänd medlem
27 nov 2009
108
0
6
Jag vet inte än. blir att kolla på maskinen på fredag. kan inte hämta den förrän då för att jag hinner tyvärr inte förrann då, ÅF ville som inte berätta vad som är gjort, förmodligen för att det är deras egen ide´. men det är då inget brp kommer att ställa upp på eftersom det var så omfattande och dyrt så det var lite på hans Goodwill som detta är gjort.

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vi har samma förfarande på Nila. Jag undrar nu varför ingen ÅF vill berätta? Kan det vara så att det är ett simpelt fel som borde ha justerats på fabrik? Skumt är det iaf....

miggy

Välkänd medlem
1 jan 2000
322
5
16
Vi har samma förfarande på Nila. Jag undrar nu varför ingen ÅF vill berätta? Kan det vara så att det är ett simpelt fel som borde ha justerats på fabrik? Skumt är det iaf....
Så ni har inte fått veta vad som är gjort på eran maskin heller?

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Är det ingen som undrar varför allt är hemligt? Bara jag som tycker att det luktar Knutby?
Jag bad i och för sig min yngre bror som är pastor be för min första rem och den håller ju än...

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag gissar på att det är samma som med Polaris, att de vill undvika att alla som har en Freeride vill ha dessa åtgärder allihopa.