På min freeride ble det byttet ramper,fjører + drevet om til ingen nytte. Havarerte også en motorstyring.
har vel tatt 11 reimer nå på ca 110 mil.
Heldigvis kjøpte jeg scooteren hos en seriøs forhandler som tok ansvar og tok tilbake scooteren og gav meg pengene tilbake.
Nå blir det antagelig Cat m8 frem til Doo får løst sine variator problemer..
Ett het tips till Brp, Åf är att göra detta på 2011-> snöskotrarna för att inte tappa kunder..
1.Flyttande sekundär
2.Bra ventilation på variator sidan
3.Helix(och rätt fjäder) som är gjord för lössnö körning(Freeride,summit är ej ledskotrar)
4.Gör så motorn sitter linjerat från fabrik!, och ej konstiga linjeringar som gör att remmen står snett orginal
5.Se till att stopen bakom prim variatorn sitter rätt! , så motorn inte vrider sig allt för mycket.
6.Stag till sekundär tornet så det blir mindre belastning(vridningar)
7. Sparka den som har hand variator kalibrering, förbättring av variator sidan eftersom han värkar inte kunna något.
8. Anställ någon som själv kör mycket skoter och kan förbättre Brp skotrar i framtiden och vet vad som behöver göras för att få bot på rem problemet innan alla byter märke.
Ett annat het tips till Brp är ju att skicka lite Helixar och fjädrar till A.Holm så kan han testa sig fram eftersom det värkar va kunderna som ska göra jobbet
11 Remar på 110mil är mycket pengar det...Borde va biligare att montera en flyttande sekundär + variator kit från något i usa + vent kit.