Gör det du, jag beställde själv nya insugsgummin till min därifrån igår, fanns bara dock 1st i lager, så är bara vänta tills dom får hem fler.. Skulle inte förvåna mig om dom utgått xD
Förstod att dom inte utgått, men det skulle vara så typiskt min otur att dom skulle ha gjort det haha men funderar på att avbeställa dom och köpa dom där alu insugen jag skickade till dig förutDom har inte utgått, jag och en polare beställde därifrån förra veckan och då var dom slut, så rinab fick i sin tur ta hem dom och vi fick dom förra veckan, så utgått har dom inte.
Eltejp funkar väl inte så bra med kyla, så släpper inte det?ful meks tips för att få insugsgummin att hålla är t.ex tejpa dom med eltjep
funkar klockrent om man tejpar dom i rumstemperatur INNAN man monterar domEltejp funkar väl inte så bra med kyla, så släpper inte det?
Okej, fattade inte så mycket av bilden men du berättar ju för mig :idea:"EJP" är själva utformningen på konan i nålröret, dock vet jag inte om det ska vara just den konan på din maskin, hittar inte info om det. Men siffran 0 jämfört med orginal 2 respektive 4 visar att den är nersnålad på mellanregistret lite. Varje steg på siffran, dvs 0,1,2,3,4 osv förändrar storleken på hålet i nålröret med 0,005mm.
Bilden visar var i registret nålen och nålröret har sin huvudsakliga arbetsuppgift, se "Needle taper"
Jag tycker att du kör som det är till att börja med. Då du fått igång den igen, så ska du ändå köra in den med extra olja i tanken, då är det svårt att läsa stiften. Men andra tanken, så tankar du bara bensin, och då kan du köra länge på jämn halv gas, klappa in nödstoppen och kolla färgen på stiften. Om vitaktigt "sot" på stiften = byta nålrören. Och dom är inte gratis...
Har du standard nål, eller är dom också bytta?