4 år med remproblem om du har missat det.Knepigt att de släpper ut en skoter på marknaden som inte är "färdig" för kunderna. Brp borde ju märkt av detta på sina egna tester?
Fast man vet ju inte mkt om deras tester.
Tycker det är synd att det är konsumenterna som blir lidande, inte kul å köpa skoter för 130000:- och inte få en fungerande produkt.
Min Adv.GT-600 -10 vibrerar definitivt inte "lite" ,den är rent obehaglig i lägre farter.ÅF har kört runt verkstaden och säger att det är helt normalt och inget som på något vis faller under garantiåtaganden.Vad f-n beror detta på ? Är det sant att man bytt matta (förutom då Commanderns 38 mm) -10 och igen -11 och isåfall varför.Känns som vibrationerna kommer från boggieaxeln som håller upp mattan eller bakre vändhjulen.Och nej bandtunneln är inte totalt nedisad.Vad ska jag ta mig till ???10erna hade även dom lite vibrationer i fotstegen, har inte hunnit köra dom nya än, så kan inte säga riktigt om dom känns likadan.
vibrerar den mkt ? mattan är ju i bredaste laget med tanke på bredden på tunneln så de behövs inte mkt mattflex för att det ska ta i.
Lägg i friläge,starta motorn,varva till 4500 rpm,lägg vänsterhanden (eller foten) på vänster fotsteg.Vibrerar det då mer än "normalt" ? Min vevaxel är splitt ny (det var samma vibbar med den gamla).Får betydligt lugnare fotsteg då motorstoppern tas bort, hur då det egentligen går till ? Kan ju inte köra utan den ? Får nog ta en titt på motorkuddarna...om du har sånna vibrationer far in till åf och be dom fixa det... commandern har då inga motorvibrationer.. och det är inte jätte mycke från mattan.. så nått måste ju vara kraftigt fel på den där..
Har samma motor och chassie som Commandern.Gjorde en djupdykning i motorrummet idag och motorkuddarna är felfria.Har testat att byta plastklossen i motorstoppern till mjukare material men utan framgång.Det enda sätt att få chassiet att vibrera mindre är att demontera stoppern eller helt sonika ta bort plastklossen som skall stoppa vibbarna från motorn.Har inte börjat riva motorn än men det är väl nästa steg,total balansering och blueprinting.Eller byta bort den...ne faktiskt inte.. dom enda vibrationerna vi har i den är lite från mattan i smygfarter.. ja låter väldigt mysko du har oxå en 600HO SDI räknar jag med ?.. låter väldigt irriterande dock men måste ju vara motorkuddarna.. väger kolvarna lika mycke ?..