Va! :mmph: Det kan väl ändå inte stämma? Då får man ju lämna in den mitt i säsongen för service, verkar ju heltokigt.Nån som har koll på servicekostnader och intervaller för 1100T.
Läste på Snowest att det på M 1100T skulle kollas ventiler var 320:e mil och på F 1100T ca var 400:e mil.
Tyckte att det lät som väl korta intervall och om det stämmer vad hamnar servicekostnaderna på för de första 3 åren som garantin gäller.
Detta med tre års garantier är bra men, vad blir blir egentligen totala servicekostnaden för hela perioden? Kolvar till en 800HO är inte de billigaste. Traditionellt är det så att kunden själv betalar för hela garantitiden. Både på servicekostnaden och totalpriset. Kommer servicen kosta runt 3-4000 SEK plus material? Vad är riktlinjerna för prissättningen?Såg i serviceplanen att man infört byte av drivkedja efter 500mil generellt och kolvbyte för 2T också efter 500 mil.
Skulle tro att dämpare, framvagn, boggi, matta blir lite problematiskt att reklammera. Detsamma gäller nog tyvärr chassiedetaljer.men är det ngt som inte har 3 års garanti på skotern eller gäller 3år på allt?
På min nytro fick jag nya framvagnsbussningar vid varje 500mil (2 ggr de första två åren då garantin gällde). Nu tror jag inte att Arctic har samma problem som Yamaha med dessa bussningar som slits ut fort men sånt borde väl täckas av garantin även hos Arctic men det lär ju iof tiden utvisa. Jag har iaf bara bra erfarenheter av Handlarna i Storuman så det kommer nog att gå fintSkulle tro att dämpare, framvagn, boggi, matta blir lite problematiskt att reklammera. Detsamma gäller nog tyvärr chassiedetaljer.
Det är H4 lamporPå min nytro fick jag nya framvagnsbussningar vid varje 500mil (2 ggr de första två åren då garantin gällde). Nu tror jag inte att Arctic har samma problem som Yamaha med dessa bussningar som slits ut fort men sånt borde väl täckas av garantin även hos Arctic men det lär ju iof tiden utvisa. Jag har iaf bara bra erfarenheter av Handlarna i Storuman så det kommer nog att gå fint
Är det ngn som vet vad det är för glödlampa i strålkastarna på proclimb skotrarna? Har frågat detta tidigare en gång men nu har kanske ngn hunnit kolla på sin maskin.
Mvh David