Tyvärr så kommer svenska XF (iaf 800) med F-dynan. Storfors Varv i Piteå har fått in XF 800 High Country och på den sitter det en F-dyna.Alla HC kommer med mountaindyna, resten kommer med den låga dynan.
Tyvärr så kommer svenska XF (iaf 800) med F-dynan. Storfors Varv i Piteå har fått in XF 800 High Country och på den sitter det en F-dyna.Alla HC kommer med mountaindyna, resten kommer med den låga dynan.
Vad jämför du med då, angående skruvningen?Efter en snabb rundgång så tror jag att de har byggt en maskin som är lite mer körbar, lite mindre användarvänlig och definitivt mer svårskruvad än föregångaren.
Jag kan inte förstå varför man tar bort den bästa tanklösningen någonsin.. det skröt man ju jämt med när man själv körde arctic och stod med jeepdunken medans alla andra drällde ner hela tanken. skämmes!Har tittat lite på 2012an.
Jag såg kabelhärvan under instrumentet och kommenterade:
Jag: "Men hörrödu, det här ser ju lite tattigt ut."
Försäljare: *peddoröst* "Det är reejs"
Vems idé var det egentligen att nita fast damaskerna runt stagen i framvagnen? Om han nångång kommer förbi Arjeplog så ska jag slå han.
Att ta in luften genom huven är lite som att gå över ån efter vatten och om man nu tvunget måste gör det varför då sätta skarven mot huven exakt i marknivå så att skiten börjar suga in granbarr när man har kört in i en sten. För det kommer att hända.
Förvaringsutrymmet under dynan är borta. Fast deklart, det är ju mera reejs och dessutom får man sälja fler pakethållare och förvaringsväskor.
Tanklocket, säkert en ingenjör som aldrig har dunktankat som kommit på att stora tanklock stjäl vikt. Jaja men det gör en tratt också.
Efter en snabb rundgång så tror jag att de har byggt en maskin som är lite mer körbar, lite mindre användarvänlig och definitivt mer svårskruvad än föregångaren.
När man skulle byta bränslepump på gamla chassiet så var man tvungen att doppa ner handen i tanken för att komma åt. Nu behöver man kanske inte det? Det är väl hela sanningen till det stora tanklocket.Jag kan inte förstå varför man tar bort den bästa tanklösningen någonsin.. det skröt man ju jämt med när man själv körde arctic och stod med jeepdunken medans alla andra drällde ner hela tanken. skämmes!
Bränslepumpen kommer man åt via ett lock i tanken på höger sida om styrstången.När man skulle byta bränslepump på gamla chassiet så var man tvungen att doppa ner handen i tanken för att komma åt. Nu behöver man kanske inte det? Det är väl hela sanningen till det stora tanklocket.
HC:n kommer med ProClimb tunnelHar hört lite rykten att HC,n kommer att levereras med Proclimb bakdelen.. nån som vet om det stämmer??! Såg på ett jänke forum en kille som fått sin HC, och den var de då Proclimb arsel på Och även på arctics hemsida så har dom bytt bild på HC,n till en med den bakdelen på... när jag beställde min i slutet på maj så var de då Procross bakdelen på bilden där.. har den bilden sparad på datan f.ö..
hoppas dock att dom maskiner som kommer till sverige har procross arsel då jag tycker det är myycket snyggare!
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=276309
Har kgk ändrat sig då kanske... Nåväl, löftet om mountaindyna på min XF 1100t HC kommer jag dock hålla hårt påTyvärr så kommer svenska XF (iaf 800) med F-dynan. Storfors Varv i Piteå har fått in XF 800 High Country och på den sitter det en F-dyna.
XF (HC) och M har båda ProClimb chassi.Har hört lite rykten att HC,n kommer att levereras med Proclimb bakdelen.. nån som vet om det stämmer??! Såg på ett jänke forum en kille som fått sin HC, och den var de då Proclimb arsel på Och även på arctics hemsida så har dom bytt bild på HC,n till en med den bakdelen på... när jag beställde min i slutet på maj så var de då Procross bakdelen på bilden där.. har den bilden sparad på datan f.ö..
hoppas dock att dom maskiner som kommer till sverige har procross arsel då jag tycker det är myycket snyggare!
http://www.snowestonline.com/forum/showthread.php?t=276309
Rättar mig själv efter vidare forskning.XF (HC) och M har båda ProClimb chassi.
Hämtade min M i söndags och är efter mycket kläm och känn nöjd.
Stämmer bra det. Jag blev dock glad när jag fick höra att det blev ProClimb tunnel då jag tycker den är mycket snyggare.Rättar mig själv efter vidare forskning.
Samtliga XF har ProCross chassi men HC har ProClimb-tunneln.
Ganska förvirrande att det står ProClimb bak på HC'n trots att det bara är tunneln som är ProClimb.
Thullens projekttråd: http://www.snowmobile.se/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=1Hjälp mig nu.
Har sett nån skitfrän bukplåt till m-serien nånstans.
Har sett den nånstans här på forumet men jag hittar den inte.
Den är ungefär som en jättestor plåtskiva alldeles framför intaget till spjällhuset.