Arctic Cat 2012

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Är det någon som vet vart man kan hitta slp powder pro skidor med tillbehörande fästen till ac2012. Skoterdelen har det listat men inget i lager ännu. Är så sugen på att få hem ett par slp skidor för att få skotern komplett. Original på Xf:en är ju alldeles för smala för min smak och sen var jag supernöjd med pp skidorna på F7:an.
 

nasjossonjon

Medlem
2 nov 2011
46
0
1
Trollhättan
Är det någon som vet vart man kan hitta slp powder pro skidor med tillbehörande fästen till ac2012. Skoterdelen har det listat men inget i lager ännu. Är så sugen på att få hem ett par slp skidor för att få skotern komplett. Original på Xf:en är ju alldeles för smala för min smak och sen var jag supernöjd med pp skidorna på F7:an.
Fästena skulle komma någon gång i januari till sled-parts så det gäller nog alla handlare.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Är det någon som vet vart man kan hitta slp powder pro skidor med tillbehörande fästen till ac2012. Skoterdelen har det listat men inget i lager ännu. Är så sugen på att få hem ett par slp skidor för att få skotern komplett. Original på Xf:en är ju alldeles för smala för min smak och sen var jag supernöjd med pp skidorna på F7:an.
har mailat skoterdelen om slp skidorna dom skulle få in dom i slutet av dec
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
Någon mer än jag som tycker att det låter konstigt från variatorerna, väldigt svårt att förklara men typ som smattrande. Hör det väldigt tydligt när jag kör in maskinen i garaget. Jag får också svarta streck på primären trots att jag tvättat både rem och rengjort variatorerna när jag fick hem den. Hur ligger era remmar på sekundären? På min ligger den precis i höjd med skivan. Kom så från handlarn men kanske man ska spänna lite så kammarna på remmen ligger lite över skivan?
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Någon skrev något om klet som dom fått rengöra. Detta är rostskydd som alla maskiner är behandlade med innan dom skickas. Och ska tvättas bort.

Det kommer att komma ett original tillbehör till reservrem, exakt när vet jag ej.

Angående ljudet så hörde även jag ett annorlunda ljud, nu kör vi med ventilerade kåpor också så alla ljud hörs mer för oss. Men vi lokaliserade det till att vara fläkthjulet som får det där speciella ljudet.

Remmen ska du justera så den ligger just ovanför sek skivorna, bästa sättet är att palla upp maskinen bak och schimsa in remmen tills du med handkraft lätt kan få mattan att snurra framåt. OBS! Schimsa heller inte för mkt så att remmen ligger på hela tiden. OBS!

Måste även skriva att jag tycker riktigt synd om david Z som fick en skoter som brann. Detta är fel som definitivt inte ska ta sig igenom alla tester som görs på nya maskiner.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
NY STÖMSTÄLLARE FÖR HELV/HALVLJUS
Arctic Cat meddelar att man funnit brister i hel/halvljusbrytarens kontaktplattor. Risk finns att
strömställaren orsakar att strålkastarsäkringen utlöses. För att säkerställa strålkastarfunktionen
ska samtliga berörda maskiner inom ramnummer 105092-112175 (sista sex tecken) snarast
möjligt åtgärdas.

ÅTGÄRD
Uppdatera redan vid leveransservice berörda maskiner
med Dimmer Control Update Kit, se fig 1, pos A.
Redan levererade maskiner åtgärdas vid närmaste
servicetillfälle eller kallas in för åtgärd.
Arbetsinstruktion finns bipackad med kitet.

DELAR
Beställ från KGK Motor AB reservdelsavdelning 1 st 0637-356, Dimmer Control Update Kit,
till varje berörd maskin.
 

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Gäller de alla modeller eller bara high countryn? Har för mig ja läst att de var nån med HC som hade de problemet..
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
NY STÖMSTÄLLARE FÖR HELV/HALVLJUS
Arctic Cat meddelar att man funnit brister i hel/halvljusbrytarens kontaktplattor. Risk finns att
strömställaren orsakar att strålkastarsäkringen utlöses. För att säkerställa strålkastarfunktionen
ska samtliga berörda maskiner inom ramnummer 105092-112175 (sista sex tecken) snarast
möjligt åtgärdas.

ÅTGÄRD
Uppdatera redan vid leveransservice berörda maskiner
med Dimmer Control Update Kit, se fig 1, pos A.
Redan levererade maskiner åtgärdas vid närmaste
servicetillfälle eller kallas in för åtgärd.
Arbetsinstruktion finns bipackad med kitet.

DELAR
Beställ från KGK Motor AB reservdelsavdelning 1 st 0637-356, Dimmer Control Update Kit,
till varje berörd maskin.
Tack för att du delar med dig av den information du sitter på!
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
gäller alla maskiner inom dom chassie nr som jag skrev ner, såg tex att min maskin var inom dessa nr. kolla ditt och jämnför. sex sista siffrorna i chassie nr.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Tack för att du delar med dig av den information du sitter på!
++

Självklart kommer jag dela info då man är aktiv här, dock så finns det många bra handlare där ute som kommer att meddela detta till sina kunder, men ja vet att det också är väldigt många som inte får höra ngt.
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
++

Självklart kommer jag dela info då man är aktiv här, dock så finns det många bra handlare där ute som kommer att meddela detta till sina kunder, men ja vet att det också är väldigt många som inte får höra ngt.


Tror min handlare är upptagen med David`s skoter problem för tillfället !
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
okay okay, kanske jag måste ringa meken där och höra vad som egentligen orskade detta. så inte våra maskiner tar eld..