Dom är på väg ut, satt ihop en igår, nr 2 idag...Någon som hört nåt nytt ang leverans av XF800 HC?
Vad baseras detta påstående på? Egen erfarenhet eller? Känns onekligen inte så roligt att höra att lackerna spricker på en sådan ny skoter. Lär ju inte bara gälla för orange utan även grön och svart också?Va kasst att oranga lacken spricker och släpper.
Det har kommit ett servicemeddelande om detta... Det ska bytas en del av delen som skiftar mellan back/fram. Det BORDE din handlare veta. Delarna är på väg in till sverige. Dessutom ska ljusswitchen bytas.Någon som har sprängskiss till M1100T?
Hann bara köra 6 km idag med min sen "rasade" växellådan
skulle lägga i backen sen fram med det bara rasslade och levde om i växellådan
prova flera gånger men sen gick ingenting.
Blev hem bogserad av en Summit 600sdi från fjället.
Handlaren hade haft en till som hade gjort så här igår men den fungerade efter ett tag igen.
Någon fler drabbad?
Jo han sa något om det att det skulle göras vid första service men att man inte an komma längre en 6 km med skotern verkar ju hopplöst! jag vill ju köra nu.Det har kommit ett servicemeddelande om detta... Det ska bytas en del av delen som skiftar mellan back/fram. Det BORDE din handlare veta. Delarna är på väg in till sverige. Dessutom ska ljusswitchen bytas.
Jag har väl lagt in backen 5-6 gånger på min och inget än, men jag kommer nog undvika det till dess att dom bytt delen. Läste om detta på HCS och meddelande min handlare att det förmodligen kommer en service bulletin, men det tog nog 3 veckor innan dom fick reda på det. Delarna ska i alla fall vara på väg så kanske dom dyker upp hos handlarna nästa vecka och då borde dom ju kunna byta.Jo han sa något om det att det skulle göras vid första service men att man inte an komma längre en 6 km med skotern verkar ju hopplöst! jag vill ju köra nu.