läst på lite om triboron och det låter ju som att det gör skillnad för många så ska prova det
tänkte jag ska köra en tank utan och nöta in ringarna lite sen börja köra på det där
ska prova köra det i lynx:n sen, borde vara lättare att känna om det blir någon skilland i en 503a
Jag rekko isåfall köra enbart på paybacks drivmedelsförstärkare och normal inblandning av olja. Detb är mest prisvärt enlig mig och garanterat säkert för då kör man sin favoritolja och kan själv bestämma hur hård blandning drivmedelsförstärkare man ska åka på. För att få en snabbare behandling/effekt så blanda gärna i uppimot 1% drivmedels förstärkare eller mer. Det går inte överdriva,,,..
Från nyrepad motor (utan ripor) så kör jag ur 2 tankar utan Borpullver för att nöta in ringar och foder bättre. Därefer kör jag full ojeblanding som i mitt fall är 4% pga varvtalet 9000v,,och tillsätter stora mängder Drivmedelsförstärkare ca 1,5-2% i en till två tankar. Sedan går jag ner till 3% ooljeinblandning och kör alltid 1% Drivmedesförstärkare.
OBS denna specialblandning har inte payback något ansvar för utan det är helt egen blandning som jag tror stenhårt på. Jag kör ju även paybacks nya vanliga helsynterare i år Challenger som den heter som ska vara en av dom bästa på marknaden (enligt payback). Det jag fastnade för i challengers data var att det är en racingolja som även klarar lungt temo utana att skada motorn,,dvs förbränns och smörjer helt ok trotts moppefuckofart. Det brukar avancerade oljer ha problem med och snarare skada motorn vid för lungn körning.
Tidens tand får utvisa om även deras challenger är bra.