Portning, snabba svar gärna, ska börja fila ikväll/morgon.

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Vet inte om dehär tillför så mycke men:
Jag åkte Triboron/Payback i min pro 600 och för att vara helt ärligt så är jag jävligt imponerad.
Maskinen slutade ryka,bättre gassvar och cylindrarna såg klockrena ut.
Jag kommer nog åka triboron/payback när jag kör på 102oct i min nya maskin.

Grym tråd förästen :)
 

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
Det stämmer! Blev faktiskt lite förvånad men mycket riktigt, när man tittar på sprängskissen till 94:an så har en av topparna en annan packning. Kollar man på -96:an så har de samma tjocklek. Märkligt.
http://parts.polarisind.com/images/2503\2503029A.gif -94
ja se på fan, det hade ja inte trott! sitter ju på den varmaste cylindern så är väl helt enkelt för att dom stålfodrade har för dåligt värmeavledning/utvidgning. knepig lösning att sänka kompförhållande en på cylinder...
 

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
läst på lite om triboron och det låter ju som att det gör skillnad för många så ska prova det :) tänkte jag ska köra en tank utan och nöta in ringarna lite sen börja köra på det där :) ska prova köra det i lynx:n sen, borde vara lättare att känna om det blir någon skilland i en 503a :)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.691
824
113
Kramfors
läst på lite om triboron och det låter ju som att det gör skillnad för många så ska prova det :) tänkte jag ska köra en tank utan och nöta in ringarna lite sen börja köra på det där :) ska prova köra det i lynx:n sen, borde vara lättare att känna om det blir någon skilland i en 503a :)
Jag rekko isåfall köra enbart på paybacks drivmedelsförstärkare och normal inblandning av olja. Detb är mest prisvärt enlig mig och garanterat säkert för då kör man sin favoritolja och kan själv bestämma hur hård blandning drivmedelsförstärkare man ska åka på. För att få en snabbare behandling/effekt så blanda gärna i uppimot 1% drivmedels förstärkare eller mer. Det går inte överdriva,,,..

Från nyrepad motor (utan ripor) så kör jag ur 2 tankar utan Borpullver för att nöta in ringar och foder bättre. Därefer kör jag full ojeblanding som i mitt fall är 4% pga varvtalet 9000v,,och tillsätter stora mängder Drivmedelsförstärkare ca 1,5-2% i en till två tankar. Sedan går jag ner till 3% ooljeinblandning och kör alltid 1% Drivmedesförstärkare.

OBS denna specialblandning har inte payback något ansvar för utan det är helt egen blandning som jag tror stenhårt på. Jag kör ju även paybacks nya vanliga helsynterare i år Challenger som den heter som ska vara en av dom bästa på marknaden (enligt payback). Det jag fastnade för i challengers data var att det är en racingolja som även klarar lungt temo utana att skada motorn,,dvs förbränns och smörjer helt ok trotts moppefuckofart. Det brukar avancerade oljer ha problem med och snarare skada motorn vid för lungn körning.

Tidens tand får utvisa om även deras challenger är bra.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Sry om jag drar upp en gammal tråd men vad använder ni er av för filar när ni slipar cylindrar/vevhus ? jag har lite olika roterande filar och ska gå lös på en rotax 800 och matchporta cyllar och vevhus men man vill ju som inte förstöra nått heller.
MVH