Måste tyvärr hålla med övriga, pratar du redan om att de är för lite effekt och du ska ut i värsta pudret så skulle jag valt en t.ex Nytro XTX istället. Den är ju dessutom dimensionerad för effekten, det är alltid bäst så. Ta de från någon som lagt hundratals tusen på att trimma bilar, för att sen inse att de är fan lika kul på banan när man inte har så mycket effekt - blir ju mer match att hänga med då!
Personligen älskade jag Nytron, sitter skönare på dem, ljudet är ju fan att dö för, samt att de för en annan som inte är så van att köra, har effekt så de räcker. Men trots de valde jag att köpa Phazern, gillade starkt att den är lite sprallig. Riktigt kul, lite mer obekväm dyna. Men den upplevs bäst när man kör lite mer aktivt ändå
. Du frågade lite om förbrukning, jag smög väl i princip mest med Nytron (någon fullgas repa) och då tog den 1.38 över 15 mils körning. Phazern tog 1.32 vid samma körning första tanken och andra tanken (sen ny) tog den 1.25. Tyvärr inte kommit längre än ynka 40 mil med Phazern men har god tro i att förbrukningen kommer fortsätta att sjunka. Men som sagt, då är de hyfsad lugn körning. Sista tanken dock blev de lite mer inspirerat mellan 40-75 skulle jag säga, kurvigt o eländigt och hade bråttom in till byn. Men ändå tog han inte mer än 1.25.
Skulle haft Mtn skidor på min Rtx bara, och kanske 38 matta om man skulle hamna på friåkningsområden. Men annars är jag sjukt nöjd..