Låter din fru/tjej dig åka så mycket som du vill?

K

kenth

Hur är det? Får du åka så mycket som du vill?

Min fru är jättesnäll och låter mig åka skoter i stort sett så mycket som jag vill.
Vi satt och diskuterade mitt brinnande intresse, som hon inte delar med mig. Hon hon menar att hon måste en av få som låter sin man åka så mycket som jag gör. Under tiden tar hon hand om hus och hem. Barnen är 9 och 3.

Har kommer lite statestik:
2009, köpte skotern i slutet av feb och körde 150 mil.
2009-2010 körde jag strax över 300mil.
2010-2011 hittils 150+ mil.

Var upp till Vemdalen 4 dagar förra helgen.
Åker upp Sveg på företagsjippo med skoter i fokus till helgen.
Helgen v.4 åker jag ev. till Gördalen för att åka puder.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
För fyra år sedan då jag träffade min sambo så gjorde jag klart för henne att det blir skoter mer eller mindre varje helg på vintern och våren.
Det hindrar inte att hon är lite grinig nu då jag far iväg, jag jobbar dessutom 7 och ledig 7 så skoterhelgerna blir ännu viktigare då.. :)

Dock hindrar hon mig inte.
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Tjejen min delar mitt skoterintresse fast inte lika mycket, men hon är väldigt förstående. Jag jobbar också 7 å ledig 7 så helgerna är viktiga, som tur är så kör hon sin maskin dom helgerna också. När jag inte är hemma så står båda maskinerna still.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Exet lät mig absolut inte köra så mkt jag ville. Resulterade att jag gick från 300-400 mil / vinter, till bara 100-150 mil sesångerna 08/09 och 09/10. Så hon slängdes ut i sommras då jag blev less på allt gnäll.

Hittade ett nytt fruntimmer i sommras. Har aldrig varit en fråga om att jag inte får köra så mkt jag vill. Hon tycker det är kul med skoter, så ibland följer hon med. Men när jag vill köra, får jag köra, utan grin och gnäll. Hon tar då hand om dottern.

Kanon=)
 

lynxenduro

Välkänd medlem
26 nov 2007
184
0
16
Frugan rider islandshästar 2-4 ggr. varje vecka året runt. Jag åker skoter utan gnäll. :)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Jag är singel så jag kör när jag känner för det.
Men gnäll blir det i alla fall, fast från mina söner för att dom inte kan följa med de helger dom är hos sin mamma...
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
min sambo gnäller då alldrig när jag far iväg o som några andra sakt så får hon följa med ibland o ibland kör hon också en skoter så det funkar kanoners
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har en väldigt förstående sambo som vet hur mycket jag innerligt älskar att köra skoter, jobbar 8.30-17 samt ledig alla helger och då jag varit ute och kört på helgerna så är jag ändå alltid hemma på kvällen så det blir aldrig några problem..
Då vi far till fjälls så har hon med sej sin egen skoter och följer med då hon vill.
 

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Åkningen är helt okey de klagar hon aldrig på ;) däremot när man ska skruva lite varje dag och bygga på skoter för att köra och så hela tiden så kan de komma en liten sur ton.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Min flickvän låter mig åka i princip så mycket jag vill. Säger hon nej brukar jag säga att jag inte investerat 60 000 kr i en leksak för att den ska stå så åker jag oftast ändå. Men allt som oftast går det bra. Ibland får man hänga på dubbeldynan och ta med henne på nån mils tur och käka lite korv så brukar allt vara frid må fröjd.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Har heller inga problem hemma, har VÄLDIGT förstående sambo

Hon gillar också att köra skoter och följer ofta med, men när hon inte kan följa med så är det aldrig nått gnäll

Hon brukar säga bara för att bara för att hon måste ha tråkigt och vara hemma (jobba) så ska jag inte behöva ha tråkigt.....
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
får köra hur mycket jag vill.visst hon tycker ju inte det är kul när jag är borta hela helgerna men hon försöker inte hindra mig iaf och hjälper gärna till med packning osv.
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Aldrig varit något klagomål på att jag lägger väldigt mycket av min lediga tid på snowboard-/skidåkning och skoterkörning.

Men en fråga. Ni med en andra hälft som klagar, vad är deras argument? Har de inga egna intressen?
 

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Hade turen att träffa en tjej som började tycka att skoter åkning var kul, men hon ville inte sitta bakpå, så hon köpte en egen. Funkar kanon, hon är gasglad så man behöver inte stanna å vänta, dock blir jag från åkt på raka leder/sjöar :(
Dock tycker hon de är lite tråkigt när man pker upp med grabbgänget till fjällen å hon får stanna hemma
 
K

kenth

Är det någon som har barn av er som svarat förutom Honda600e och i såfall vilken ålder?
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Min skoter är min partner, hävdar mina kollegor i alla fall. Så till den milda grad att skotern blivit döpt till Loella.

Ställer alltid upp, säger aldrig nej.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Självklart vet hon att det inte är lönt att klaga även om man får sin beskärda del ibland, ribban lades redan från början då hon i samband med 1:a övernattningen (20 år sedan) kommenterade den handbroderade tavlan (tack mormor) ovanför sängen i ungkarlslyan med texten "Bättre i öde skog Än hemma hos arga hustrun"

Och ja, barnen hindrar inte utövandet, pojken på 6 är oftast med och har redan nu säkert 7-800 skotermil i kroppen (över 3 senaste säsongerna).
Synd bara att det inte finns någon vettig modern barnskoter att köpa på marknaden idag
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Är det någon som har barn av er som svarat förutom Honda600e och i såfall vilken ålder?
2 döttrar, 2½ och 14.

ot
kan bli nån sur min om man åker flera helger i sträck men hon har aldrig sagt nej. gör väl inte saken bättre att man ligger borta under veckorna på jobb, men hon är förstående för vintern o trots allt ganska kort och min lediga tid spenderar jag med familjen 99% när det inte finns snö att åka på =)
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Får skäll mest jämt jag ska iväg och när jag kommer hem "för sent", hon är inte alls förstående.
Om jag sticker iväg en helg så vill hon ha telefonkontakt så fort jag har möjlighet, vilket jag skiter blanka fan i, bara att förbereda sig på onda ögat när jag kommer hem eller fra en vit lögn om ingen täckning osv.
När jag ska iväg å skruva så kommer surläppen fram för då vet hon att jag aldrig kommer hem förrän jag inte kan göra mer den dagen.
Hon får inte heller följa med längre då hon beter sig som en 6åring i trotsåldern och bara är sur och grinig.

oj, tror jag har rätt tjej just nu med mitt intresse, shit...