Tjena alla skoterfantaster!
Har bestämt mig för att de är min tur att lägga upp ett projekt nu, detta e min första skoter som jag riktigt "skruvar" i (har bara kört annars, i några år) har bara pillat i mopeder å bilar förut så vi får se hur detta går.. iaf hela projektet började me att skotern skar..köpte nya kolvar packingssats osv satte ihop allt å trodde att de skulle funka.. men nej skotern ville inte så efter massa undersökningar så kom jag å en skoterverkstad fram till att jag har för lite komp i ena cylinder(den har en del revor) för att få de vakuum som behövs för att suga bensin.. Medans cylindranra e borta så passar jag på att skruva lite på skoterfan!
Liten lista som ska göras och kommande!
[ ] Lämna in cylindrarna på omnikasil/borning
[x] Göra rent motorn samt buken
[x] Plastat om fästet för bensinslangen till tanke
[x] sänka boggien = högre markfrigång
[/] v-force3, väntar att dom ska anlända på posten, köpta på blocket
[ ] Pipa kommer nog i vår eller i sommar
[ ] slutburk kommer nog i vår eller sommar
[ ] 44ans matta kommer nog i vår eller sommar
[ ] Slp skidor kommer nog i vår eller sommar
[ ] Lackning ska göras så fort som möjligt när jag har tid
[ ] Kanske sy om dynan till skoterns kommande färger
[ ] Lacking av kåpor, a-armar m m
kommer på saker allt eftersom så listan lär nog fyllas på!
När jag fått hem den
Så här såg kolven ut efter att jag kört..
På väg att plocka ner den efter jag byt kolvar och den vill fortfarande inte starta..
notera min snygga skoterlyft :evil:
Bestämde mig för att lyfta ur motorn när jag ändå höll på så att jag kan städa lite i buken:bigsmile:
Cylindrarna på väg bort
inte så fräscht, men de ska jag ändra på!!
Cylindrarna borta, snart åker motorn ur me!
motorn ska tvättas lite lätt eftersom jag inte har tillgång till högtrycks tvätt osv..
kolvarna ser ruttna ut men dom e max 2dagar gamla.. :S
så här ser toppen och cylindern ut
ser de inte så bra på bilden men, revorna e ganska djupa.. finns fler men orkade inte ta mer bilder..Visa bifogad bild 9568
Har bestämt mig för att de är min tur att lägga upp ett projekt nu, detta e min första skoter som jag riktigt "skruvar" i (har bara kört annars, i några år) har bara pillat i mopeder å bilar förut så vi får se hur detta går.. iaf hela projektet började me att skotern skar..köpte nya kolvar packingssats osv satte ihop allt å trodde att de skulle funka.. men nej skotern ville inte så efter massa undersökningar så kom jag å en skoterverkstad fram till att jag har för lite komp i ena cylinder(den har en del revor) för att få de vakuum som behövs för att suga bensin.. Medans cylindranra e borta så passar jag på att skruva lite på skoterfan!
Liten lista som ska göras och kommande!
[ ] Lämna in cylindrarna på omnikasil/borning
[x] Göra rent motorn samt buken
[x] Plastat om fästet för bensinslangen till tanke
[x] sänka boggien = högre markfrigång
[/] v-force3, väntar att dom ska anlända på posten, köpta på blocket
[ ] Pipa kommer nog i vår eller i sommar
[ ] slutburk kommer nog i vår eller sommar
[ ] 44ans matta kommer nog i vår eller sommar
[ ] Slp skidor kommer nog i vår eller sommar
[ ] Lackning ska göras så fort som möjligt när jag har tid
[ ] Kanske sy om dynan till skoterns kommande färger
[ ] Lacking av kåpor, a-armar m m
kommer på saker allt eftersom så listan lär nog fyllas på!
När jag fått hem den
Så här såg kolven ut efter att jag kört..
På väg att plocka ner den efter jag byt kolvar och den vill fortfarande inte starta..
notera min snygga skoterlyft :evil:
Bestämde mig för att lyfta ur motorn när jag ändå höll på så att jag kan städa lite i buken:bigsmile:
Cylindrarna på väg bort
inte så fräscht, men de ska jag ändra på!!
Cylindrarna borta, snart åker motorn ur me!
motorn ska tvättas lite lätt eftersom jag inte har tillgång till högtrycks tvätt osv..
kolvarna ser ruttna ut men dom e max 2dagar gamla.. :S
så här ser toppen och cylindern ut
ser de inte så bra på bilden men, revorna e ganska djupa.. finns fler men orkade inte ta mer bilder..Visa bifogad bild 9568
Last edited: