Polaris 2012

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Är det någon som vet hur mycket effekt det är i motorn på PRO Rmk 800 i år?
Har letat runt som en tok men inte hittat något om detta. (har säkert bara missat det)
Och hur ser det ut med drevningen? Såg att ni skrev 20/42, är det vad som gäller på PRO:n också?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.118
947
113
Stora Blåsjön
Någon som har funderat något på variatorerna?
Tänkte på vikter.. 11 vikterna ska ju vara bra har jag hört rykten om.
Dock känns det bättre med ställbara, slp mtx ska ju också vara ett populärt alternativ.
Hur är series11 vs MTX.

Sen har vi ju även supertips men dom är så förbaskat dyra i jämförelse eller är det helt enkelt värt det?

En fördel med mtx vikterna är att remspelet blir perfekt när man monterar dom, så man behöver inte shimsa om variator korset. Någon som vet hur detta blir med series 11 vikterna?
Supertiparna behöver man shimsa korset rätt mycket på vid montering.
 
Last edited:

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
För alla er som fortfarande inte har sett assaulten så kan ni gå in på Roothen.pixbox.se (tror ja :p är ny på pixboxen :p)

funkar det inte så får ni väll hojta till! :)

ja har tänkt så här ja angående skotern, innan den är inkörd blir den helt orginal i motor å drivlina, sen så får man ju känna efter, men ja har beställt nerdrevning, dock kommer ja inte ihåg vad de var på den lr vad den drevades till med drevet... sen blir de nog en "skrikpipa" å antadligen en annan fjäder i primären... men som sagt bara speculationer... den kanske funkar skit bra de vet man ju inte förre man testat!

ska vara 161 hk i 800 iår!
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
För alla er som fortfarande inte har sett assaulten så kan ni gå in på Roothen.pixbox.se (tror ja :p är ny på pixboxen :p)

funkar det inte så får ni väll hojta till! :)

ja har tänkt så här ja angående skotern, innan den är inkörd blir den helt orginal i motor å drivlina, sen så får man ju känna efter, men ja har beställt nerdrevning, dock kommer ja inte ihåg vad de var på den lr vad den drevades till med drevet... sen blir de nog en "skrikpipa" å antadligen en annan fjäder i primären... men som sagt bara speculationer... den kanske funkar skit bra de vet man ju inte förre man testat!

ska vara 161 hk i 800 iår!

tack för bilderna den va ju snygg. jag kan lova dej att du kommer bli nöjd med effekten som den är direkt ur kartong. jag har kört assault 11 helt orginal å det är den sjukaste maskin jag kört haft många nya skotrar. så nu blir det en assault 12 med slp stage 3 kit nerdrevad 2 kugg och en liten styrhöjare. tror det blir en grym vinter =)
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Asker: fått för mig att de ska vara samma motorer i rmkn så länge de är 800 då.. Å den ska ligga på 161 hk sägs de... Verkar inte finnas nå bänkade uppgifter men de sägs att de ska vara 161 hk iaf :)
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Asker: fått för mig att de ska vara samma motorer i rmkn så länge de är 800 då.. Å den ska ligga på 161 hk sägs de... Verkar inte finnas nå bänkade uppgifter men de sägs att de ska vara 161 hk iaf :)
Har du någon länk till där det spekuleras om årets 800s effekt?
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Har ingen länk men har hört "ryktas" att 12:eek:rna ska ha lite mer effekt än 11:eek:rna:) om det är sant lär väl snart märkas.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det känns ju som att dom kommer ligga på ungefär samma, lite mer kanske.

Det jag funderar lite över är drevningen, om man tittar på bilderna från någon provkörning tidigare i den här tråden så stod ju Pro RMK:n rakt upp original verkar det som. Man kanske slipper dreva ner sin maskin för att göra den pigg i år då.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Fick min offert på PRO155 idag. :smile1:
Rent köp, dragkrok och montering, fotstegsförstärkare och första service... Ujujuj
 

robgil

Medlem
19 aug 2008
10
0
1
Rykterna säger att leverans av Switchback Assault ska ske i oktober istället för december?
Någon som kan bekräfta!
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Rykterna säger att leverans av Switchback Assault ska ske i oktober istället för december?
Någon som kan bekräfta!
Du. Detta låter för bra för att vara sant! Jag är orolig att min kmr bli försenad 1 månad så att man missar halva vintern :D
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Du. Detta låter för bra för att vara sant! Jag är orolig att min kmr bli försenad 1 månad så att man missar halva vintern :D
jo jag är också orolig att man kommer få vänta länge som fan. det snackades om att dom kom i dec förra året. Rmk har börjat komma in nu. tycker det vore lite konstigt om swb kommer så länge efter som i dec.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Har bara hört dw ryktes vägen...vet inte av någon länk.. Min åf sa de tex :)
Intressant ändå men tyvärr lite tveksamt tror jag. Dom har ju gjort förändringar i motorn men det har ju inte framkommit någon information att de byggt om dem i omfattningen att de faktiskt kan höja effekten såpass. Men sen har jag väldigt svårt att tro att Polaris skulle smyga in den effekthöjningen utan att skryta om det redan i våras, man hade slagit sig för bröstet så det ekade...
Men, skulle det visa sig att de ökat effekten så kraftigt utan saltade siffror skulle jag bli sjukt imponerad så det är väl bara att avvakta någon månad... :)
 

Andreas_H

Välkänd medlem
11 nov 2006
258
0
16
Horrsjön
Har bara hört dw ryktes vägen...vet inte av någon länk.. Min åf sa de tex :)
då vet inte din handlare vad han pratar om. på pappret är det 154 hk i en 2011/2012 assault och pro rmk ja 800 motorn från polaris. men verklig effekt skulle jag tro är 140 hk eller nått sånt stämmer aldrig det tillverkarna lovar. jag bänkade en polaris 600rr med slp pipa å då fick jag 121 hk å det ska vara 120 orginal i 600motorn som sitter i 600rr. ska bänka min assault 12:a med slp stage 3 kitet å se hur mycket det ger jag tror jag kommer hanma någonstans 155hk.