Polaris 2012

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Jag kommer prova när jag har tid... Det fungerar inte att bara smacka dit ett HID kit som på en bil. Finns inte tillräcklig DC försörjning. Antingen bra likriktning av ACn då den DC som finns är "ful" och för klen strömmässigt. Och rejäl kondensator för att ta upp strömspiken som uppstår vid start av Xenon. Andra alternativet är ett batteri. Dock tillkommer det vikt, jag är sugen att prova med en Life ack, 4-5Ah väger 500gram ungefär. Men som sagt har inte börjat testa ännu.

Som sagt H13 35W kit och ordna strömförsörjningen. Vill personligen ha mer än 35 men vet ej hur det fungerar så skulle börja med 35 då det lyser grymt bättre än halogen skiten!
 

Carrera

Välkänd medlem
11 jan 2012
580
4
18
Köp en riktigt bra xenon hjälmlampa istället, funkar då mycket bättre vid mörkerkörning då man får lyset på rätt ställe hela tiden -det vanliga lyset har ju en tendens att mest lysa upp grantopparna... -eller är det 'blingfaktorn' ni är ute efter?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Nejdå, är bara ute efter bra lyse, inte blingfaktor!
Så ja, det kan ju vara ett alternativ.

Köp en riktigt bra xenon hjälmlampa istället, funkar då mycket bättre vid mörkerkörning då man får lyset på rätt ställe hela tiden -det vanliga lyset har ju en tendens att mest lysa upp grantopparna... -eller är det 'blingfaktorn' ni är ute efter?
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Försöker hitta förstärkning till boggieskenorna till pro rmk 800 -12 men det är helt omöjligt. Någon som vet om det finns?
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Valfritt?

Oavsett om du har batteri eller inte så måste det vara H13.
Lite problem att dribbla dit ett H3-kit tex...
ja självklart ett kitt med rätt lampor, de trodde jag folk förstod endå, men tydligen inte...

De jag tänkte på är att man behöver inte sitta och leta efter nått som är anpassat för skoter eller liknande utan kan använda sig av ett xenonkitt av valfritt märke å modell, bara det är rätt lampor måste jag väl tillägga också...
 

NoBra1n

Aktiv medlem
31 jul 2004
96
0
6
Kiruna
Störde mig nå så kopiöst på att rmk:n (pro8) fick vatten på remmen alldeles för lätt i våras , är det någon vet vart den tar in vatten och vet vart man ska täta?
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Är det nån som vet om det vart nå service bulletins/recalls på SWB A -12? Eller nån sida där man kan kolla om polaris släppt några bulletins?
 
Last edited:

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Nej vattnet kommer in genom tunneln på en del maskiner! Jänkarprecision!

Be en polare spola med en vattenslang genom tunneln medan du tittar innanför kåpan,finns bara ett ställe det kan komma in där!
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
jag håller på att smida till en kåpa till fotholken. är det en bra ide' att göra det helt tätt eller behövs det någon ventilation där?