Du har inte testat att byta ut föraren, Alla jag vet som kör slp PP är hur nöjda som hellst, och det spelar stor roll hur du ställer in dom, Vinklar du skidorna lite som ett "V" så slipper du att de blir spårkänsliga.
Du menar castervinkeln, jodu jag har ställt den både positiv och negativ utan bättre resultat.
Felet sitter inte i att de är spårkänsliga, felet är det att dem ena sekunden flyter på skaren och andra sekunden skär ner, och pga skidans form undertill så skär hela kölen ner och skidan styr dit motståndet är svagast.
Enda gången de går bra på skare är då de är i luften.
Oavsett castervinkel, oavsett viktöverföringsinställningar på framvagn/boggi, oavsett monteringshål i fästet.
Har svårt att se hur detta relateras till förarfel, kör jag för fort för skidorna pga föret så är det fel skidor för mig. Och många andra, då jag tvärt emot dig vill påstå att många jag varit i kontakt med har upplevt detta, livsfarligt.
Jag har däremot läst på amerikanska HCS att många kör på ett mycket mindre stål eller kapar ner befintliga stålet (i bakkant) för att skidan inte lika lätt ska skära sönder skaren och att det då har avhjälpt dessa problematiska SLP PP men då med negativ påverkan på styrförmågan på hårdare underlag. (Vilket bör vara ontopic för er som letar att förbättra skidans förmåga)