Skidoo 2012

R

RevMan

Med 44matta på årets X-rs 800 så behöver man iaf flytta fötterna ända bak för att åka omkring på rullen.
Vet inte hur det blir med nya boggien dock. Tror att det än en vanesak. Polaris rush är ju inga problem att få skidorna i vädret med, väldigt korta fotsteg till trots.

K

kenth

Lutar åt en freeride 154"(och ja, jag vet att den inte kommer till sverige). Är det stor skillnad mellan 146" och 154" i framkomlighet och smidighet?

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Eftersom jag bokat en Summit 800 154" så kommar jag att referera ALLT här på foromet. Remslitage,oljeförbrukning,hållbarhet på mattan osv osv. Fungerar den lika bra som min nuvarande Renegade har gjort så kommer det inte finnas mycket att skriva om. Men det återstår ju att se. Bara det blir vinter så..... Längtar redan. Å sista svängen för den här säsongen är inte ens körd än.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.874
112
63
Skellefteå
Yes. Bokat en xrs 600 e-tec. Tack och lov att man slipper Quick Adjusters!
Jasså ! Personligen skulle jag då vilja ha dem. I ärlighetens namn, varför justerar så få sin fjädring efter rådande förhållanden ? Jo, det är för besvärligt. Det är min åsikt iaf.

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Jasså ! Personligen skulle jag då vilja ha dem. I ärlighetens namn, varför justerar så få sin fjädring efter rådande förhållanden ? Jo, det är för besvärligt. Det är min åsikt iaf.
Jo ligger något i det du säger. Men jag tänker inte så mycket på att ställa om fjädringen i boggien så ofta, inte på mina tidigare modeller i alla fall. Kan ju bli skillnad nu iofs med en helt ny typ av boggie. Däremot så tycker jag att dom sitter i vägen då det faktiskt händer att mina fötter hamnar långt bak ibland. Det finns för och nackdelar med allt, och för min typ av körstil så såg jag fler nack än fördelar. Dessutom så fanns ju xrs 600 e-tec inte att få tag på med quick adjusters här i sverige. Bara 800 e-tec.

Chandler

Medlem
3 mar 2005
30
1
1
Umeå
Vad får man betala för nya maskiner? Är det listpriserna som gäller eller erbjuds alla köpare några tusenlappar rabatt på rent köp? Jag tittar på begagnade 2011 men de är dyra. Säljarna verkar ha gett fullt listpris 2011 så lite som de är beredda att gå ner i pris på maskinerna. Med årets prissänkning och kanske 5% rabatt på det så ser ett nyköp ut att vara en bättre affär om inte begagnade 2011 sjunker i pris.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Köper man en ny maskin rent utan inbyte så betalar man inte listpris, punkt.
Vet dock inte vad som är normal prutmån...
Har köpt två nya maskiner, men inte med vanliga priser...

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Dom har börjat ramla in på Cykel o Motor i Säter. Stod 4st uppställda i butiken förra veckan och i måndags kom det 10 nya boxar och i en av dom står min. Lite lätt sugen nu!

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Vad får man betala för nya maskiner? Är det listpriserna som gäller eller erbjuds alla köpare några tusenlappar rabatt på rent köp? Jag tittar på begagnade 2011 men de är dyra. Säljarna verkar ha gett fullt listpris 2011 så lite som de är beredda att gå ner i pris på maskinerna. Med årets prissänkning och kanske 5% rabatt på det så ser ett nyköp ut att vara en bättre affär om inte begagnade 2011 sjunker i pris.
Ett tips är ju att ringa runt och fråga, säg att du får 5000 rabatt till första du ringer till och efter samtal med typ 5 återförsäljare så är du vips utan problem 15-20000 under lista... Dom vill ju sälja maskiner så de e bara å ringa runt...
Utan att hänga ut nån så återförsäljarna blir sura på varandra så kan jag säga att jag prutade förra året ner min freeride till 130.000kr inkl. 2 extra rem 12 liter olja dekalkit och bukskydd och då konkurerar man ut alla andra märken iafa...

Chandler

Medlem
3 mar 2005
30
1
1
Umeå
Ett tips är ju att ringa runt och fråga, säg att du får 5000 rabatt till första du ringer till och efter samtal med typ 5 återförsäljare så är du vips utan problem 15-20000 under lista... Dom vill ju sälja maskiner så de e bara å ringa runt...
Utan att hänga ut nån så återförsäljarna blir sura på varandra så kan jag säga att jag prutade förra året ner min freeride till 130.000kr inkl. 2 extra rem 12 liter olja dekalkit och bukskydd och då konkurerar man ut alla andra märken iafa...
Frågan är väl egentligen hur begagnade skotrar kan ligga ute nu till löjligt höga priser. Jag har erbjudande på en ny skoter nu för 127.500kr, samtidigt som det ligger ute 4-5 annonser på 2011 års modell som gått 50-150 mil för 120.000kr. Det gör mej fundersam. Tror de seriöst att någon vill köpa begagnat för 94% av nypriset? Eller har alla de gett ordinarie priset ifjol på 144.000kr och tycker att de gått ner mycket i pris? Eller skriver man 120.000kr på Blocket om man egentligen bara hoppas få 100.000-110.000kr som är ett mer rimligt pris på den modellen? Jag har bevakat modellen på Blocket i två månader nu och ingen har blivit såld.