Skidoo 2012

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Freeridern är ju mer för hopp och lek och BCX är mer lössnöorienterad, men skulle gissa att BCX kommer att försvinna till nästa år här hemma.

Chandler

Medlem
3 mar 2005
30
1
1
Umeå
Förutom värre dämpare har Freeriden ett stadigare chassie som gör att den väger 11kg mer än BCX. Men som sagt, med 44,5mm kammar är ju 137" Freeride mer lik Renegade än Summit.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Låter konstigt freeride´n har ju sitt ursprung från summit och borde ju vara mer för lössnö än en renegade med 44matta...
Summan är ju att freeride´n har allt som BCX fast med rs-chassi, pro 40 dämpare, förstärkta boggieskenor, taperat styre och Quick Release krängningshämmare, framflyttad styrstång och övre a-armar från Summit, allt detta får man för 3000kr om man kollar listpris på Freeride och BCX så som tidigare nämnt varför köpa en BCX???

Freeridern är ju mer för hopp och lek och BCX är mer lössnöorienterad, men skulle gissa att BCX kommer att försvinna till nästa år här hemma.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Finns det några bättre bilder på freeriden än dom ski-doo publicerat? Har ju läst tidningen, men man kan ju inte se för mycket känns det som.

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Freeriden 137 är mer lämpad för lössnö och renegaden bättre på led. Dels i och med mattan, quick releasen och allt annat nämnt ovan och sen har den väl nån sorts "halvkopplad" boggie om jag inte missminner mig.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Hur blev det med dom ihåliga kammarna? Kikade lite på en summit när jag såg en men det va ju inte direkt något som syntes/kändes..

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Enligt en källa så kommer inte Freeride för än i slutet på december, någon som kan verifiera det?
Vadå för källa?
Min handlare sa innan december - det var visserligen någon vecka sen.
Såg att någon amerikan har fått hämta sin iaf.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Dom har ju levererat dom flesta modellerna redan och det är tidigare än förra året så vore konstigt om freeriden kommer senare än förra året då kom dom V46-V49 beroende på vilken handlare som var först på leveransturerna.