Skidoo 2012

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Hämtade skotern i går och drog den till garaget och meckade tillbehör. Körde 75 meter.
Bukskydd och handtagsskydd var monterat vid leverans.
Tog bort fotstegsförstärkarna.Det är inte lackat under dom, vilket känns lite fattigt.
031.jpg
Tycker det är rätt risig lack överhuvudtaget på Freeriden om man jämnför med den svarta som jag hade på BCX´n förra säsongen.
Orkar inte lacka nu så det får bli dekaltrim.
Monterade Better Boards Heavy Duty. Heavy Duty är 1,6 mm tjockare än standard Better Boards. Inte för att jag behöver det, men det är de som passar Freeriden.
Tänkte ta en massa bilder, men det glömdes bort.
Tog betydligt längre tid än väntat.
Borra ur alla popnitar(rostfria? gick åt en del borrar)
Kapa ur facken.
Borra hålen i Bordsen.
Popnita.
Klart(flera timmar senare efter pust och stön och ett par " Va fan!" när borarna gick av och fastnade i hålen).
Sen iväg på Julbord med jobbet.
Tillbaka i garaget 09:00 med lätt baksmälla för att montara Frogskinz och dekalkit. Gav upp efter ett par timmar med halvskakiga händer och blykeps.
Blir mer i morgon.
033.jpg

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
31
Umeå, Sweden, Sweden

Riktigt dålig bild men fixade det där igår natt och orkade inte höra systemkaneran och idag tog jag premiär turen i pengsjö utanför Vännäs, blev dock bara 9km men riktigt rolig maskin:)!

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Hämtade skotern i går och drog den till garaget och meckade tillbehör. Körde 75 meter.
Bukskydd och handtagsskydd var monterat vid leverans.
Tog bort fotstegsförstärkarna.Det är inte lackat under dom, vilket känns lite fattigt.
Visa bifogad bild 13705
Tycker det är rätt risig lack överhuvudtaget på Freeriden om man jämnför med den svarta som jag hade på BCX´n förra säsongen.
Orkar inte lacka nu så det får bli dekaltrim.
Monterade Better Boards Heavy Duty. Heavy Duty är 1,6 mm tjockare än standard Better Boards. Inte för att jag behöver det, men det är de som passar Freeriden.
Tänkte ta en massa bilder, men det glömdes bort.
Tog betydligt längre tid än väntat.
Borra ur alla popnitar(rostfria? gick åt en del borrar)
Kapa ur facken.
Borra hålen i Bordsen.
Popnita.
Klart(flera timmar senare efter pust och stön och ett par " Va fan!" när borarna gick av och fastnade i hålen).
Sen iväg på Julbord med jobbet.
Tillbaka i garaget 09:00 med lätt baksmälla för att montara Frogskinz och dekalkit. Gav upp efter ett par timmar med halvskakiga händer och blykeps.
Blir mer i morgon.
Visa bifogad bild 13706
Du ska ha stor respekt för att du kapar bort fotstegen, det hade jag aldrig gjort.
Bekvämt med handtagsskydden och snyggt dekalkit.

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Det var lite nervöst innan jag började kapa, men när man väl dubbelkollat vad man märkt ut och kört det första snittet är det ingen återvändo. Bara att gasa!

Falcon80

Medlem
6 dec 2008
6
0
1
Kiruna
någon som har hämtat ut en Tundra xtreme E-tec? vad tycker ni om den? Bilder skulle vara trevligt! :)
Jopp den e grymt kul! framvagnen är ju speciell men inga större problem på leden bara an e medveten vad man har att göra med, termosarna går desto bättre i snön...