Vad är det klantigaste/osmartaste ni gjort?

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja nog har man gjort mkt klantiga saker...här här några jag kommer ihåg nu:

skruvade inte åt höjjarn på skotern så bra igår, det kändes idag, flög av skotern då jag reste i ett gupp pga styrhöjjarn vek ner sig.

1. jag var mindre o var ute o cyklade, for i en utförsbacke o såg en fotboll...tänkte "vad händer om man cyklar över den!??" = det gick ej som väntat?

2. Stod o gjorde hamburgare o då kom jag på iden o skära sallad...fram me kniv, sallad o skärbräda, skärde salladen i stora svep, kollade på stekpannan o ajfan, då skar man rätt in i tummbenet, gjorde samma sak då jag skar choklad, fråga mig inte varför jag skar choklad...

3. hoppade me cykel i somras o då hade brorsan byggt ett fint hopp så jag tänkte jag kör väl ett hopp, det klarar jag. Jo j'vlar, landa på axeln så den vart helt avdomnad, på sjukan sa dom nåt om mosskada!?, o det skulle ta veckor att läka, men visst, det tog hela sommarn innan jag kunde lyfta lagomt bra med axeln, har fortfarande ont när jag gör armhävningar o lyfter..

4. Jag var ute o körde me gamm 535an efter leden, då ville jag testa köra fort efter leden men tänkte också på att 535an kastar som ett psyk. Tillslut strunta jag i den tanken så ja gasade på, slutade med att man plocka en träddunge o stod sedan med höger skidan lös.

Finns många fler klantiga sakar man gjort, men dom där får ni nöja er med:)

Stefu

Medlem
12 feb 2011
14
0
1
Finland
Det första jag tänker på som är skoterrelaterat är väl när jag köpte formula z:an av en typ som hade puttrat omkring med den 300 km
sen i höstas på skogsvägar.Nyrenoverad å allt. Jo pyttsan. Hiåhej vad den skar efter 10 km när den fick bekänna färg.
Är det inte typiskt att när man köper begagnat så borde man lägga en dag på att undersöka aset man har dragit hem.:weird:

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Det första jag tänker på som är skoterrelaterat är väl när jag köpte formula z:an av en typ som hade puttrat omkring med den 300 km
sen i höstas på skogsvägar.Nyrenoverad å allt. Jo pyttsan. Hiåhej vad den skar efter 10 km när den fick bekänna färg.
Är det inte typiskt att när man köper begagnat så borde man lägga en dag på att undersöka aset man har dragit hem.:weird:
Ja tack ja känner ingen det där.. umpi eller umbie eller vad han heter här på forumet... Hans franike lll köpte jag av en kille föra fredagen... Den skulle varit så jävla fin och kör bart skick...
Det var bara en liten sketen slang och rutan som var paj annars var det inge fel
visade sig när jag fick aset att
lilla vatten slangen var p-box samt tätningen i locket till/i vatten pumpen
topp packningen slut...
temp givaren av bryten
trailarmen knöligare än farmor 90+ rygg..
rutan spräckt (visste ja ju redan)
Öppna filter(det är det väl inge fel med så länge kranen till förvärmningen av förgasarna samt tändspolarna sitter fast vilket dom inte gjorde samt cdi:n)
Så kan ju tala om att det kommer bli en del prut!!!!!!

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Oj oj oj vilken bra tråd,

Kan ju dela med mig av lite ur mitt liv.

var ute och cykla en natt och sparkade mot en polisbil när jag åkte förbi framför den, Aldrig pratat med 2 så griniga poliser.

skulle cykla hem till en kompis och kolla på film, påvägen dit så får jag för mig att jag kan hoppa på en sne och blöt sten, Det som händer är att framdäcket glider på den snea stenen och cykeln stannar kvar vid stenen och jag prövar landa med mitt knä på en annan sten en bit bort och fläker upp hela knät, 42 stygn senare så såg jag inte min knäskål.

Pröva vända utanför leden med en gammal widetrack och spårsladd, helt ensam 2 mil till anläggningen, ingen spade. Första dagen på praktiken. sen skulle man ju hem trött hungrig och grinig ja vad gör man då då, sätter spårsladden i en stubbe och det tar tvärstopp

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
6 år gammal
-26 grader ute
Mormors bro till huset är gjord av järn
Hmm..bäst man provar slicka lite på räcket...

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
Hahaha,nä då.
Det blev en rätt bra affär i slutändan ändå...
Har inget agg mot arvidsjaurbor snarare tvärtom.
haha då är det lungt.. :D..

Ja vad ska man säga köpte en rmk 600.. som var "nyrenoverad".. alltså bytt kolvar för att visa bra med komp.. slutade med 4 vevlager, 1 stake, 2 kolvar, 2 cylindrar

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
haha då är det lungt.. :D..

Ja vad ska man säga köpte en rmk 600.. som var "nyrenoverad".. alltså bytt kolvar för att visa bra med komp.. slutade med 4 vevlager, 1 stake, 2 kolvar, 2 cylindrar
Gäsp!! :focus:

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Nej! jag var inte ironisk.
Om du köper en skoter som rasar så är det varken osmart eller Klantigt, hur får ni det till att vara det?
"OJ! där skar den, fan så dum jag är". du har ju inte själv kunnat påverka utgången så är det väl bara en vanlig händelse!!!
och är det så att du blivit lurad så hör väl inte det till klantigt eller osmart? det är väl bara säljaren som varit djävligt dum.

sen att skriva som det dummaste man gjort, "köpt något från Arvidsjaur"......Och? med det menar skribenten vadå?
att om man köper något därifrån så är man klantig eller?
och lite senare kommer det ett inlägg att det blev en bra affär till slut. Men hallå!!! vad ville han säga egentligen inlägget från första början?

att få bandyklubban tryckt upp i skrevet, Slicka på broräcken, Cykla över fotboll, slå sig själv i bakhuvudet med en hammare, och många fler.
DET är klantigt/osmart och väldigt roligt och hör hemma i en sån här tråd

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
det äckligaste jag varit med om var för 2 år sedan då jag spelade fotboll, stog i mål som jag hade gjort ett X-antal år så visste ju endå vad jag gjorde. men då kom det en kille hyvsat fri men hade bollen lite för långt framför sig så jag sprang fram och slängde mig i gräset och började glida mot bollen och han precis få tag i bollen innan han ska skjuta men gissa vars hans fot prickade i 190knyck, jo i mitt ansikte, ställde mig upp efter smällen och 3 sek senare så låg jag ner och hade så förbannat ont i nacken, ambulansen fick komma och när dom lagt mig in i ambulansen och ska trycka in kanylen i armen så märker jag att jag inte kände det, sa detta till ambulanskillen som satt brövid mig och han lyfter upp armen och släpper den, den var TOTALDÖD.. det var ca en 20 min färd till sjukhuset och när jag kom fram så hade jag ingen känsel från nacke och neråt, fick ta en sjuhelvetes massa prover och tester för att kolla om jag kände nånting men icket, kroppen ville inte leka just då och jag vart ju jätte orolig, men efter ca 8 timmar och en sömnlös natt så kan jag röra höger stortå och sakta med säkert så börjar jag få kontroll i resten av kropppen, efter 6 yterliga timmar så har jag nästan känsel i hela benen och armarna och jag vart så glad! läkaren jag hade var nästan gladare än mig för han trodde verkligen inte att de skulle kunna göra nånting åt det, att jag skulle få leva så resten av livet. men jag måste ju ha varit bra kompis med kunungen ovanför himlen!

lite kort hur bland dom 8-14 värsta timmarna i mitt liv har varit!

[edit] slutade med idrott efter detta ;)

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Jo otur kan man lugnt säga, har några fler sådana på lager men orkar inte skriva dom :p men man får väl ha lite otur i livet för att få lite tur senare! ;)

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
ballz, med andra ord var det osmartaste du gjort i ditt liv att börja spela fotboll, bra att du insåg att det inte är sport efter den händelsen

E

eMe181

är nog att komma in i puberteten och börja tänka med saken där nere. :(

jackejacke

Medlem
27 feb 2011
26
0
1
Kalix
Hahah, så underhållande läsning! ;D
Kan väll dela med en sak av alla man gjort ... Var väl ca 6-7år, skulle såga en 1m bräda i två delar... Hitta inte ett ställe på hela gården där jag kunde ha plankan för att lätt kunna såga av den, tillslut hitta man det man tyckte var den"optimala" platsen(ung och dum).. 3m upp på en byggställning som stod på en betong grund(garaget under byggnation).
Högst upp placerade man halva brädan hängandes ut över kanten, och ställde sig på andra änden... Började att såga, sågen nöp fast, jag flög med huvudet före ner i betonggolvet= Klarade mig undan med en kraftig hjärnskakning :)