Man har väl gjort lite för många dumma saker redan med tanke på min ålder, men jag tar väl de mest "Klantiga".
Vad kan jag ha vart, 5-6 kanske, jag och mina systrar är och går ute på grusvägen hemma, och lillasyster går bakom mig och storasyrran.
Får syn på en sten som jag av nån konstig anledning ville plocka upp, kanske vägde ett halvt kilo, jag tittar lite på den och sen av nån ännu konstigare anledning snör jag iväg den snett bakåt (kanske ville visa hur "biff" jag var) men hinner snabbt tänka "aj fan!, lillsyrran gick ju bakom":wacko:
hinner inte tänka mer, hör bara ett gallskrik, den flög i ansiktshöjd och ja resten fattar ni.
Resulterade med att hon å farsan stack iväg på sjukan och jag satt å tjura i trädkojan resten av kvällen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Det här väl kanske ett av de farligaste sakerna jag gjort.
Jag kanske gick i årskurs 4-5, och vi hade ett förråd ute på skolgården som var låst ibland, men man kunde hämta nyckel inne på skolan, om man orkade det vill säga, jag orkade inte det.
Nej nej, jag visste att det var ett sånt lås som man kunde dyrka upp med en plastlinjal (vi brukade nämligen alltid dyrka upp dörren till slöjdsalen på samma sätt) men inte hade väl jag nån linjal där ute, men klippsk som jag var tog jag en "glasbricka" som såt i nån sorts adressficka på dörren, den var ungefär samma form som en linjal, lite tjockare och lite kortare, men va fan tänkte jag det ska väl gå.
Satte in glasbrickan i dörrspringan och tryckte uppåt/utåt för att få upp låset, men den slant ur springan, eller om den gick av eller hur det var.
I nästa sekund hade jag kört upp glasbiten i ögat.
Men jag är oerhört tacksam för att vi har reflexer! för hade jag inte hunnit blunda hade jag nog vart enögd nu.
Men jag fick fara till sjukan och tejpa ögonlocket, men nå mer blev det inte.
Det här var dessutom andra gången jag hållit på att stampa ut ögat:amuse:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Det senaste klantiga jag gjort var förra året när jag gick nian, jag och en kompis stod inne på kontoret på biblioteket, där dom hade en liten stationär dator, som min handledare stod och grejade med.
Jag stod och kollade bak på datorn och såg en röd liten "switch" på nätagget, och jag är ju lite av en klåfingertomte, dessutom är jag inget snille på datorer.
Jag satte fingret på knappen och hann tyvärr inte tänka förnuftigt.
PANG!! sa det, blev skyldig 600 spänn. inte så farligt men det var ju onödigt.
hwell:
Mer orkar jag inte berätta om, och ni orkar väl inte läsa mer heller, men kul att se att det inte bara är jag som är klantig ibland:bigsmile: