jodå där har du rätt.."Kunniga" är väl fel ord...
Vetgiriga och nyfikna, nästintill "dumma"/oeftertänksamma - på mycket god väg till kunnigheten!
Främst är det väl själva förståelsen för allting som kommer aningen till korta.
"Vad händer när jag höjer/sänker nålen? Jaha, den gick bättre - men varför?" Exempelvis.
Om jag kopplar mot mig själv för 8-9 år sedan så visste man ju knappt inte hur man använde ett momentskaft - än mindre varför och ATT det skulle användas.
Det är väl skrivet tidigare, men all heder åt dem som vågar och försöker, omän resultatet inte blir absolut 100%. Då är de ju en erfarenhet rikare, ivf!
Inte för att klanka ned på en viss folkgrupp, men jag vet/känner många, många utan mekanisk (främst inom fordon) utbildning som skulle utklassa många, många andra som gått tre år skola med mekanisk inriktning.
Vad jag vill få fram?
Att erfarenhet = kunskap, och erfarenheterna har sitt ursprung i "trial and error".
Sedan börjar man mening med stor bokstav, använder inte versaler i löpande text och använder interpunktionen korrekt.måste bara skriva....MAN SKRIVER HELST, INTE HÄLST!
Jag fattar f*n knappt vad du skriver, haha!Sedan börjar man mening med stor bokstav, använder inte versaler i löpande text och använder interpunktionen korrekt.
Om vi nu skulle vara petiga, vilket jag inte tycker att man behöver vara på ett skoterforum där alla inte är doktorer i lingvistik. :evil:
+1Ett annat sätt att visa att detta är ett seriöst forum är att gärna kolla datumen på trådar då man söker på forumet och skriv inte något i dom äldre trådarna, (annat än om man vet svaret på en osvarad tråd gällande tekniska frågor och/eller tekniska lösningar och liknande för dom svaren främjar ju faktiskt just sökfunktionen och kvaliten på forumet.
Att tex skriva en meningslös kommentar eller ge tips på skoterköp i en 5 år gammal tråd är väldigt onödigt.
Det finns fortfarande rättstavningsprogram som jag föreslog tidigare i tråden, men inlägget raderades tydligen.Börjar inte det här spåra ut en gnutta nu ¿
Tråden var väl om forumanvändarna är seriösa eller ej och inte om rättstavning.
Folk som är tex dyslektiker har ju inte precis själva valt att bli det och även den "bäste" kan stava fel ibland.
Så lägg ner allt stavnings tjafs nu och se istället till att detta forum blir ett ännu bättre och seriöst forum med tjafsfria & seriösa trådar.
För visst har vi konstaterat att svaret på denna tråd är att 99,9 % av användarna är fullt seriösa.
Ett annat sätt att visa att detta är ett seriöst forum är att gärna kolla datumen på trådar då man söker på forumet och skriv inte något i dom äldre trådarna, (annat än om man vet svaret på en osvarad tråd gällande tekniska frågor och/eller tekniska lösningar och liknande för dom svaren främjar ju faktiskt just sökfunktionen och kvaliten på forumet.
Att tex skriva en meningslös kommentar eller ge tips på skoterköp i en 5 år gammal tråd är väldigt onödigt.
Men detta är ju bara mina "2 cents" i dessa frågor
Mycket tänkvärt inlägg.
Gissningar hör inte hemma på ett forum annat än när man ANGER att det är en gissning.
Tror? i första hand blir det gissningar, det är för att ni/vi som vill ha hjälp skriver så otydligt, typ som att "min skoter går inte vad kan det vara för fel?Det är säkert många som har mycket vettigt att säga på forumet men vill inte skriva det för att dom ska få komentarer på sin stavning.
Är man inte bra på det teoretiska så brukar man vara bra på det praktiska,tyvär så är det många som TROR :hmmmm:mer än dom vet.
Och VET man vad man snackar om så spelar inte stavningen eller åldern någon roll det finns många "kids" och analfabeter där ute som har full koll på läget.
Ärligt talat hajjar jag inte riktigt vad du menar?Härmed så har jag tackat nej till snowmobile för en annan tidning som inte är ski doo vinklad...för snowmobiles fortsatta framtid bör dom nog KRAFTIGT ifrågasätta sin egen attityd genemot andra tillvärkare än BRP.....