Är ni forumanvändare verkligen SERIÖSA?

Status
Stängd för vidare inlägg.

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Nope , är vaken än !!!!!!

Så det som vi lärt oss av detta här är alltså att:
Var inte så korkad att man går å fipplar i en motor utan att få samma svar av flera källor då man är totalt okunnig !!!!! :rock:

Hoppas att ingen här tipsar om att man kan få extra iq om man slår huvudet i väggen, kan ju börja behövas så mycket spackel till väggen att familjen går i konkurs !

Vad som är felet i det här fallet är ju att lilla ponken kanske skulle ha tagit upp tipset han fick på ett forum med ex sin far, eller varför inte med dig då du både kände honom och är skoter kunnig.

Dessutom behöver inte felet ligga i tipset han fick, utan helt enkelt i hur han försökte utföra det, och även om felet ligger helt o hållet på ungen själv så är det ju alltid enklare att skylla på ett forum eller nån annan, än att erkänna för pappsen att man gjort fel o pajjade hela skotern.
Det hör ju dessutom inte precis till ovanligheterna att en unge/ungdom ljuger för föräldrarna eller "tänjer på sanningen" ( och naturligtvis säger ju föräldrarna "vårat barn skulle då aldrig.....", nån här som hört det förut ¿).

Så lägg ner att klanka på ett forum bara för att du antagligen har dåligt samvete att du inte hjälpte pojken istället.:eviltongue:

Nighty night, don´t let the bedbugs bite !!!!
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Man kan inte skylla på Internet om ens 13-åring ställer till det.
Detta var nog en nyttig lektion i källkritik från den grabben...

Men, alla kan gissa, men bara för det behöver man ju inte svara på typ alla inlägg...men det är en omdömesfråga som är svår att komma åt på ett forum.

Man kanske skulle tänka så här.
Om nån frågar: "-är det någon som VET?", då låter man bli att svara en massa gissningar.
Om nån däremot frågar: "-vad TROR ni, SYNPUNKTER tack.", så har den personen accepterat att få gissningar/tro till svar.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
"Kunniga" är väl fel ord...
Vetgiriga och nyfikna, nästintill "dumma"/oeftertänksamma - på mycket god väg till kunnigheten!
Främst är det väl själva förståelsen för allting som kommer aningen till korta.
"Vad händer när jag höjer/sänker nålen? Jaha, den gick bättre - men varför?" Exempelvis.

Om jag kopplar mot mig själv för 8-9 år sedan så visste man ju knappt inte hur man använde ett momentskaft - än mindre varför och ATT det skulle användas.

Det är väl skrivet tidigare, men all heder åt dem som vågar och försöker, omän resultatet inte blir absolut 100%. Då är de ju en erfarenhet rikare, ivf!
Inte för att klanka ned på en viss folkgrupp, men jag vet/känner många, många utan mekanisk (främst inom fordon) utbildning som skulle utklassa många, många andra som gått tre år skola med mekanisk inriktning.
Vad jag vill få fram?
Att erfarenhet = kunskap, och erfarenheterna har sitt ursprung i "trial and error".
jodå där har du rätt..

men har ni hört talesättet att om inte pojken är smartare än sin far så skulle inte världen utvecklas...
tänk på det..

dagens ungdomar är inte samma sak som ungdomarna för 8 år sedan. nej!

de är något smartare och har sett många 13-16 åringar som är duktiga...
kanske inte den här killen inte var det..

tänk ni som bor i stan och har gått fordonsutbildningen är ni inte lika smarta/duktiga som grabbarna från byarna..
faktum är att det är såhär det är..
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
måste bara skriva....MAN SKRIVER HELST, INTE HÄLST!
Sedan börjar man mening med stor bokstav, använder inte versaler i löpande text och använder interpunktionen korrekt.

Om vi nu skulle vara petiga, vilket jag inte tycker att man behöver vara på ett skoterforum där alla inte är doktorer i lingvistik. :evil:
 
D

Deleted member 9532

Sedan börjar man mening med stor bokstav, använder inte versaler i löpande text och använder interpunktionen korrekt.

Om vi nu skulle vara petiga, vilket jag inte tycker att man behöver vara på ett skoterforum där alla inte är doktorer i lingvistik. :evil:
Jag fattar f*n knappt vad du skriver, haha!
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
menn enn del värkar skriva såmm de pratar somm omm de vore nått kul me de.

(Men den del verkar skriva som de pratar som om det vore något kul med det.)
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Börjar inte det här spåra ut en gnutta nu ¿
Tråden var väl om forumanvändarna är seriösa eller ej och inte om rättstavning.
Folk som är tex dyslektiker har ju inte precis själva valt att bli det och även den "bäste" kan stava fel ibland.

Så lägg ner allt stavnings tjafs nu och se istället till att detta forum blir ett ännu bättre och seriöst forum med tjafsfria & seriösa trådar. ;)

För visst har vi konstaterat att svaret på denna tråd är att 99,9 % av användarna är fullt seriösa.


Ett annat sätt att visa att detta är ett seriöst forum är att gärna kolla datumen på trådar då man söker på forumet och skriv inte något i dom äldre trådarna, (annat än om man vet svaret på en osvarad tråd gällande tekniska frågor och/eller tekniska lösningar och liknande för dom svaren främjar ju faktiskt just sökfunktionen och kvaliten på forumet. ;)

Att tex skriva en meningslös kommentar eller ge tips på skoterköp i en 5 år gammal tråd är väldigt onödigt. ;)

Men detta är ju bara mina "2 cents" i dessa frågor
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Ett annat sätt att visa att detta är ett seriöst forum är att gärna kolla datumen på trådar då man söker på forumet och skriv inte något i dom äldre trådarna, (annat än om man vet svaret på en osvarad tråd gällande tekniska frågor och/eller tekniska lösningar och liknande för dom svaren främjar ju faktiskt just sökfunktionen och kvaliten på forumet. ;)

Att tex skriva en meningslös kommentar eller ge tips på skoterköp i en 5 år gammal tråd är väldigt onödigt. ;)
+1

Behöver inte tillägga något. Kunde inte skrivit det bättre själv.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
förstår inte vad du är ute efter?

en 13 åring vill ha tips om hur han ska få mer åka med i skotern.
som tips får han att montera pipor.

grabben monterar pipor.bestyckar INTE upp den vilket resulterar i haveri.
då tycker du alltså att forumanvändarn som har gett han tipset är oseriös?
vet inte vad som hänt så jag har inte jättelätt att försvara mig/oss....
antar i vilket fall att inte killen skrev hur gammal han är,samt hur kunnig han är.
det är ganska svårt för medlemmarna på forumet att veta sådana saker.
sen så tycker jag att man har rätt att få veta hur man trimmar en skoter även om man är 13 år gammal.
men du kanske tycker att alla som är myndiga inte har rätt att få skruva i en skoter?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Forum regler !

Saxat FORUM Reglerna :




Här följer en liten sammanställning av några av de viktigare reglerna på SNOWMOBILE.


För att kunna behålla ett strukturerat och bra forum, håll er till dessa mycket enkla regler:

* Skriv tydliga topics/ämnen/överskrifter!
* Märkes- och/eller modellspecifika frågor i rätt märkesforum så blir det lättare/bättre för alla!
* Håll er till ämnet - Ingen trådkapning!
* Tänk på stavningen.
* Använd ett vårdat språk.
* Inga personangrepp!!
* Inget märkestjafs!
* Inga förklädda "Till Salu annonser".
* Ingen annonsering i ämnen överhuvudtaget.
* Ingen reklam/spam.
* Max storlek på sin signatur är 1 och ingenting annat!
* Länka INTE till annonser ute på nätet.
* Försök att ej använda slang eller dialekt uttryck.
* Avatarer och profilbilder med lättklädda damer/herrar eller rasistiska andemeningar är förbjudna!


Webredaktionen // Snowmobile



---------------------------------------------------------------------
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Börjar inte det här spåra ut en gnutta nu ¿
Tråden var väl om forumanvändarna är seriösa eller ej och inte om rättstavning.
Folk som är tex dyslektiker har ju inte precis själva valt att bli det och även den "bäste" kan stava fel ibland.

Så lägg ner allt stavnings tjafs nu och se istället till att detta forum blir ett ännu bättre och seriöst forum med tjafsfria & seriösa trådar. ;)

För visst har vi konstaterat att svaret på denna tråd är att 99,9 % av användarna är fullt seriösa.


Ett annat sätt att visa att detta är ett seriöst forum är att gärna kolla datumen på trådar då man söker på forumet och skriv inte något i dom äldre trådarna, (annat än om man vet svaret på en osvarad tråd gällande tekniska frågor och/eller tekniska lösningar och liknande för dom svaren främjar ju faktiskt just sökfunktionen och kvaliten på forumet. ;)

Att tex skriva en meningslös kommentar eller ge tips på skoterköp i en 5 år gammal tråd är väldigt onödigt. ;)

Men detta är ju bara mina "2 cents" i dessa frågor
Det finns fortfarande rättstavningsprogram som jag föreslog tidigare i tråden, men inlägget raderades tydligen.
 
J

Jas Gas

Det är säkert många som har mycket vettigt att säga på forumet men vill inte skriva det för att dom ska få komentarer på sin stavning.
Är man inte bra på det teoretiska så brukar man vara bra på det praktiska,tyvär så är det många som TROR :hmmmm:mer än dom vet.
Och VET man vad man snackar om så spelar inte stavningen eller åldern någon roll det finns många "kids" och analfabeter där ute som har full koll på läget.
 
D

Deleted member 9532

Det här forumet är det enda som jag läser och skriver varje dag!

Jag har försökt hitta fler roliga forum, men jag hittar inget som har så duktiga ,sjyssta och trevliga användare!

Det är de andra användarna på detta forum som får mig att följa det varje dag, inte bara för att det handlar om skotrar.

Jag trivs helt enkelt!
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Det är säkert många som har mycket vettigt att säga på forumet men vill inte skriva det för att dom ska få komentarer på sin stavning.
Är man inte bra på det teoretiska så brukar man vara bra på det praktiska,tyvär så är det många som TROR :hmmmm:mer än dom vet.
Och VET man vad man snackar om så spelar inte stavningen eller åldern någon roll det finns många "kids" och analfabeter där ute som har full koll på läget.
Tror? i första hand blir det gissningar, det är för att ni/vi som vill ha hjälp skriver så otydligt, typ som att "min skoter går inte vad kan det vara för fel?
hur ska vi veta vad det är för fel? vi måste gissa sig till svar.. i början innan man får mer tydliga beskrivningar..
där brukar det bli fel för många gissar fel...

nå de som vill ha hjälp kan väl åtminstone ta och skriva lite tydligare..
 

Glenning

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Praktexempel på hur nästan varje inlägg spårar ur.Det börjar med ett ämne men slutar med något annat...PS Jag har dys el va fan det nu heter
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Viktigt också att ni som är duktiga på att skruva går in och läser samt rättar till uppenbara felaktigheter. Ser man någon som får dåliga råd så kan man ju skriva ett inlägg..
 

Glenning

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Härmed så har jag tackat nej till snowmobile för en annan tidning som inte är ski doo vinklad...för snowmobiles fortsatta framtid bör dom nog KRAFTIGT ifrågasätta sin egen attityd genemot andra tillvärkare än BRP.....
 
D

Deleted member 9532

Härmed så har jag tackat nej till snowmobile för en annan tidning som inte är ski doo vinklad...för snowmobiles fortsatta framtid bör dom nog KRAFTIGT ifrågasätta sin egen attityd genemot andra tillvärkare än BRP.....
Ärligt talat hajjar jag inte riktigt vad du menar?

Ger de bara ros till BRP och ris till alla andra?
Nej, på den fronten kan jag inte hålla med!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.