2003 F5 -> Längre och mer mos!

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Jag hittar inga justerbara som har nog låg basvikt. Blir nog att köpa ett par nya 50.5 och bygga om. Vad menar du om tacksamt hål att svetsa?

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Hehe, ganska precis sådär såg tobbes vikter ut också. Arctic har verkligen misslyckats med den där konstruktionen. Bussningarna måste ju vara bland det sämsta man skådat i en skotervariator...

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Nu har ja kommit över lite vikter. bland annat ett par som var ombyggda till en annan F5a :)
så nu kommer stora frågan, vad kommer de bli för skillnad på dom här två vikterna?

Båda två väger enligt köksvågen in på 53g. (mäter inte med större noggranhet än så)
min gamla är 642an och den nya heter 527

ska ja bygga om vikten så den blir exakt som min gamla, eller är det här "bättre" i teorin?

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Har byggt på vikterna nu och slipat till dom och satt ihop variatorn.
Lederna är utstakade här i stan så bara de blir varmare så ska de ut och provas!

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Oj oj. Nu äre bråttom. Har lederna redan stakats ut och skotern min står fortfarande ickehopsksruvad i garaget :/ Får se till att tobbe tar hit sin skoter snart så vi kan ut å bränn lite.

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Pinnarna på älven verkar visst vara borta :( såg en dag från kontoret att pinnarna satt där och en ny skidoo blåste förbi, men nu sägs de inte finnas några ledpinnar längre :(
Ja som såg fram emot en provtur idag för att få justera in variatorn och gasarna...

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Har knåpat ihop en kopia av ett dekalkit ja hittat på ArcticFX, vad tror ni om det? i brist på pulver får man väl dekaltrimma helt enkelt!

så här ser de ut på en skoter:

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Har varit ute en sväng med den nu och provat, Dial-a-jeten verkar sköta sig finfint. reagerar då när man vrider på rattarna där :) nån som vet om man kan justera halvsteg eller äre dumt?
Måste nog lös med variatorn en sväng, satan va jobbiga startgroparna var som var filat i vikterna, slår fast så jäkla hårt när den ska iväg. blir att svetsa igen dom helt. men de får bli en senare sväng om.
varvade ut rätt bra, direkt upp på 8200 sen klättrar de uppåt lite eftersom. vet inte ritkigt vart ja ska sikta på, men tror dom brukar säga att de är kring 8200-8400?

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Grymt mycket snyggare med dekalerna! Nu borde du lacka framfjädrarna vita och byta till ett par vita c&a pro skidor så är den komplett :)

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Tack! Roligt att höra! Har ett par Svarta "stötdämparpåsar" på ingående :)
Skidor blir kanske slp om ja tycker mig ha råd.

Dekalerna har ja gjort själv, men har kikat på 06 snopro och snott inspirationen därifrån. Själva dekalen är tyckt hos en bekant. Går ordna fler om nån är sugen och betalar bra ;)

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Nja är rätt svårt att fixa något roligt till nån annan då man inte vet vad du tycker är roligt :)
sen äre knepigt när man inte har en huv att måtta efter.

Mockan

Välkänd medlem
1 jan 2000
276
0
16
Luleå
Har varit och provat lite mer nu.
Har lite problem att tempen drar iväg när man fiskör efter leden, ligger på jämn gas,6000-7000rpm så drar tempen iväg upp över 1300F, pumpgasar man till eller slår av på gasen så går tempen ner. ligger på 1250-1270F på full makaron och där går den som bäst sedan tidigare.
törs man låta den öka upp över 1300F när man kör transportsträckor? räcker de att flytta upp nålen eller är de lågfartsmunstycke som gäller. är kanske 1-1.5cm av gasvajern som är utdragen.