2011 tråden

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
http://www.snowmobile.se/articles/0910/public/Rush_800_20100205_123409/index.shtml

Ja tur att Polaris inte är lika säkra som du på att den inte ryms...
Det är Arctic Cat han tänker på...

SnoPro = AC
ProRide = Polaris Rush

Och det stämmer har även jag läst att deras racechassi inte rymmer 800 motorn, de kanske lyckas bygga om bulken vad vet jag men som jag fattade det fanns inga planer på det. Är därför det bara kom en 500 XC i år... Men att Polaris släppte en 800 Rush var väldigt najs :)

4

426H

Jo, jag tänkte på arctics sno-pro. Tycker det vore konstigt om dom lägger ner massa pengar på att utveckla ett rent racechassie som aldrig skulle gå att anpassa till en 800 och sälja i lite större serier. Särskilt eftersom dom återanvänt sitt m och cf chassie väldigt många år nu. Dom blev omorderna redan när reven kom 2003 eller när det var.
Dags att arctic kommer med nåt nytt nu!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nånå, omorderna kan man nog inte kalla m-serien. Den har regerat branterna och de djupa pudret sedan den dag den första såldes och det är inne förren nu dom andra märkena börjar komma ikapp.

Jag vill inte se ett helt nytt m-chassi. Utan jag vill se ett uppdaterat chassi som bygger på lite mer upprätt körställning. det är ju ingen hemlighet att framgångarna för de chassit är ''sitt ner körställningen'' då man står längre bak och därmed gör chassit mer välbalanserat än övriga märken då man fåt tygnden mer på skidorna och inte lika mkt på mattan.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
jag måste bara säga att nya Polarisen är väl ändå bland det fulaste som nånsin tillverkats. I klass med phazern, en styggelse att se på

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jag måste bara säga att nya Polarisen är väl ändå bland det fulaste som nånsin tillverkats. I klass med phazern, en styggelse att se på

Snacka inte skit om phazern... de är fan den snyggaste skotern som finns.

4

426H

ski-doo kommer med en 400 e-tec 2010 enligt ski-doos leverantör i finland!
Det låter troligt. 550F är redo för pensionering, och det behövs lite billigare alternativ, nu när dom stora maskinerna snart kostar 150000.
En 400 E-tec skulle bli en svår konkurrent för phazer och sno-pro 500.

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Det är Arctic Cat han tänker på...

SnoPro = AC
ProRide = Polaris Rush

Och det stämmer har även jag läst att deras racechassi inte rymmer 800 motorn, de kanske lyckas bygga om bulken vad vet jag men som jag fattade det fanns inga planer på det. Är därför det bara kom en 500 XC i år... Men att Polaris släppte en 800 Rush var väldigt najs :)
Ahh, var lite för snabb när jag läste inlägget... :p