2011 tråden

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
vet inte hur snopro 500an kan gå som en 700a isf så går den ju mkt bättre än fjolårs 600an.inte så imponerande.

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Men där är det ju ingen som tittar:D

Hursomhelst, jag hade tänkt fråga alla som vill att arctic ska släppa ett nytt mountainchassi. Varför? Varför tycker ni att de ska släppa ett nytt chassi? Jag tänker inte börja med en märkesdiskussion genom att säga att arctic är bäst, men sämst är det inte.
Så varför ett nytt chassi?

De har maskiner som prestandamässigt spelar med de bästa, även hållbarhetsmässigt och speciellt fula är dem ju inte. Nu börjar de ju få till twin spar också men jag hade inte gråtit en tår om de lägger ned den plattformen eftersom att den är högst medioker. Men mountainchassit är inte mediokert så varför?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
M:arna går ju onekligen bra i snön men körställningen är ju som på en 87:as Phazer med styrhöjare..... därför börjar det väl att vara läge för nånting nytt. Sen lär det väl knapapst bli nån AC ändå för min del då handlare saknas i byn samt att dom är 15 papp dyrare än andra.....

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
M:arna går ju onekligen bra i snön men körställningen är ju som på en 87:as Phazer med styrhöjare..... därför börjar det väl att vara läge för nånting nytt. Sen lär det väl knapapst bli nån AC ändå för min del då handlare saknas i byn samt att dom är 15 papp dyrare än andra.....
jadu jag måste säga att köställningen är det absolut inget fel på! det är grymt skönt med den där dynan och teleskop höjarn så där kan jag inte hålla med om!

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Styret är 5cm för lågt med teleskopen i högsta och styrstången/teleskopen verkar ju pajja redan med nuvarande höjd så man ska nog inte höja mera.... största felet är hursomhelst att styrstången lutar mer frammåt än bak och att den kommer upp 25 cm för långt bak.

Byggde dom en M med framdelen liknande en -05, -06 SnoPro-racer och med dess dyna så skulle jag bli obehagligt intresserad..... för bra motorer gör dom onekligen

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
jag kan absolut inte hålla med dig om detta! och kan konstatera att styret höjaren håller väldigt bra! jag har varken hört lr sett någon som har haft problem med den. brorsan har en crossfire 09 och han drog res på en sjö på en stenhård led och knäckte bågen, han flög av skotern och ja han slet rejält i styret och inget hände mer än bågen. tillbaka till topic det skulle vara kul att se ett nytt mountain chassie från arctic cat men samtidigt vore det kul om dem fortsatte att uppgradera chassiet.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Styret är 5cm för lågt med teleskopen i högsta och styrstången/teleskopen verkar ju pajja redan med nuvarande höjd så man ska nog inte höja mera.... största felet är hursomhelst att styrstången lutar mer frammåt än bak och att den kommer upp 25 cm för långt bak.

Byggde dom en M med framdelen liknande en -05, -06 SnoPro-racer och med dess dyna så skulle jag bli obehagligt intresserad..... för bra motorer gör dom onekligen
Ända ''problemet'' som har varit med nya styrstången var att den förra året började kunna kännas smått glapp i sidled men de fixades tydligen på garanti.

Sen angående chassina, visst grundchassit är 5 år gammalt nu men är fortfarande med och leker med dom nya chassina och knäcker ofta dom nya maskinerna. Så talesättet gammal är älst kan verkligen apliseras här.

4

426H

BRPs 2011 maskiner ligger ute pa tuben nu. Verkar som om det blir en 4-taktare som ersatter 550F. En 600a med 60 hk. 0.8 liter milen.

4

426H

Var i fjällen i helgen så jag hade bara mobilen att surfa med, lite jobbigt att klippa länkar. Nu är filmen borttagen.
Den zebrarandiga skotern längst ner på renegadexx bilder är en nyhet, Summit Freeride 800 E-tec.
Annars är det nog mest nya färger för skidoo 2011, förutom dom två nya motorerna då.

freestyler

Välkänd medlem
24 dec 2007
154
0
16
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=GRQvU1lplaM"]http://www.youtube.com/watch?v=GRQvU1lplaM[/ame]

Summit 800 E-tec