Antar han menar de som fans innan REX II, dvs 2015 och framåt?Vilka 49or var inte bra i snö, menar du?
Att dom skulle gå dåligt i snön vet jag inte om jag går med på. Renskötarna kör nästan uteslutande 49r och jag har flera bekanta som har 49r, och flera är 900 ACE, och nog verkar dom komma sig fram. Naturligtvis så kommer sig en Summmit längre innan den fastnar men den är 50-80kg lättare och i fallet med ACE-motorn, även mer åka medRiktigt fina. Men är Frontbågen på bild den största man kan få? Såg fjantig ut.
Blir skoj att se om dem går bra i snön, dem förra 49or var inte vidare bra i snö.
Tjena, hur tänkte du?Har ni tänkt på hur bred den är, sidokåporna..
Japp, hade också velat ha låg & hög växel på den.Blir kul att höra om den. 600 e-tecen lockar mest.
Synd det inte finns med hög och låg växel
Bra andrahandsvärde tycks ju 49an också ha.
Aha okey.. märkligt ifall det finns kåpor som är mer slimmade och man använder bredare ändå.Kolla tex summit eller boondocker. Deras sidokåppor är bra mycke slimmade.
Antar att det är samma sidokåppor som på ACE modellen. Lata lynx som inte fixat kåpporna till 600an , bara tagit direkt från ACE modellen.
Kalix maskiner har en box dom ska sälja till 49an som är på 110 liter och ser betydligt mer slimmad ut än brps monster till låda. Såg riktigt bra ut och är inte så mycket högre än vad dynan ärBeställde också en Ranger 49 600:a E-tec. Kan lämna en resumé efter några mils körning.
Tog en del tillbehör, men hoppade över den stora boxen. Tycker den känns som ett badkar, funderar på att köpa en liten box samt ha en mjuk väska baktill att förvara ytrustning i. Mest också för att allt inte ska hoppa sönder inne i boxen.