Jag kör mest där det är trångt i skogen...
En gammal Fox "tvärtippade" inte som en -19:s Ranger 49:a
Balansen hos föraren är det INGET fel på!! (detta är min 25:e skoter, varav de flesta av dem varit långa och smala)
Några leder har jag knappt där jag kör, finns inte ens bilväg i närheten av stugan..det är ju därför jag köpte en lång och smal skoter.
Rållybob, en fråga..har du kört Rangern? Har du kört Foxarna? Vad kör du själv för skoter?
Jag kör mest där det är trångt i skogen...
En gammal Fox "tvärtippade" inte som en -19:s Ranger 49:a
Balansen hos föraren är det INGET fel på!! (detta är min 25:e skoter, varav de flesta av dem varit långa och smala)
Några leder har jag knappt där jag kör, finns inte ens bilväg i närheten av stugan..det är ju därför jag köpte en lång och smal skoter.
Rållybob, en fråga..har du kört Rangern? Har du kört Foxarna? Vad kör du själv för skoter?
Har kört ranger 49 600 ace en hel del. Inte nå destomer svårkörd än en fox. Förutom att den är klumpig som faaan i jämförelse. Inte så rolig att köra vars det lutar och är trångt med nedfallna träd. Något som var irriterande var att den hade så mycke skidtryck hur man än ställde om fjädrar. Men så har jhu alla dagens skotrar mer eller mindre. Och att den inte gick att köra när det var tösnö. För då vägde skotern 500kg mer med all snö som packas till en isklump i boggien.
Ja nog kan man säga att jag hunnit köra lite forestfox. Ps dem brukar bli så slut i chassit så dem går av efter några tusen mil.
har även hunnit "prova" några av följande skogsmaskiner: ranger 377, nyare fox 440, gl250/360, skandic LT, bravo 250t, manx, super jag, Sc3 lång, ockelbo poro, Lynx 5900, lynx 3900, lynx 6900 fc & lc. Tundra 2 Lt & xlt... säkert glömt några gamla pärlor.
Men dem jag kört mest med är fox, ranger 377,(samma skoter) samt gl250/360/3900 och gamla 5900an. Grymma skogsmaskiner allihop! Om man har bra balans och vet hur man ska köra dem.
Idag kör jag forestfox, 5900, boondocker, och m8000 162" (m8000 är bättre å smidigare i skogen än 49an. Trot eller ej!). Men vill man genom björkskogen utan svettpärlorna i pannan så äre foxen man tar.