Sitter spindlar med längre fot på brps lössnömaskiner inklusive 49an. Jämför gärna så får ni se. Äldre 49or har en mer upprätt spindel med skidinfästningen i linje med a-armarnas yttre infästningar och de nyare en mer lutande spindel och dessutom en längre fot på spindeln så att skidan hamnar längre fram. Renegaden/xtrim/ mxz med flr har en annan spindel och dessutom är övre a-armarnas kulled längre fram å gör därmed att spindeln lutar mindre.
Har inte stört mig på vingligheten då jag mestadels kör lössnö men har som expriment nu monterat spindlar ifrån en xtrim. Blir ju fortfarande lutande då original a-armar sitter på men foten är ju kortare. Ska upp till fjälls v10 och lär bli endel ledkörning där så kan komma med lite reflektioner efter de.
Har inte stört mig på vingligheten då jag mestadels kör lössnö men har som expriment nu monterat spindlar ifrån en xtrim. Blir ju fortfarande lutande då original a-armar sitter på men foten är ju kortare. Ska upp till fjälls v10 och lär bli endel ledkörning där så kan komma med lite reflektioner efter de.