Jag kör 200-380 och den röda fjädern med 441 ramper och fick 16g som rekommendation att vikta! Tycker de lät lite eller vad tycker ni?
Det låter lite, du kommer förmodligen hamna på 20 gJag kör 200-380 och den röda fjädern med 441 ramper och fick 16g som rekommendation att vikta! Tycker de lät lite eller vad tycker ni?
Okey tack för svaret!Det låter lite, du kommer förmodligen hamna på 20 g
ok, vet du vad pinnarna väger utan skruv så man vet vilken längd på tungsten man skall köpa !har du tungstens insatserna ca22g endast bult ca 19.
OK ok, ska snacka med snoperformance, hörde att dom eventuellt säljer tungsten separat !tnt kolla i racing handboken finns med där,dock väldigt dyra tror du får ett helt dalton pin
kit billigare.
SPI Säljer tungsten.ok, vet du vad pinnarna väger utan skruv så man vet vilken längd på tungsten man skall köpa !
Behöver 20g. Eller kanske finns hela satser med tungsten att köpa av nån ?
Tack för svar men får skickat tungsten till mina RS pinnar från ÅF gratis å gratis är godastSPI Säljer tungsten.
Annars väger team pinnarna 19.6 om jag inte minns fel utan sten i. Kostar 500 eller om det var 600kr för ett kitt. Ricktigt fina pinnar. inte att jämföra med skräpet som brukar följa med i v-kitten
med hur mkt vikt?Doo det är inga problem att ha en fjäder med lägre starttryck men fråga är ju vilket inkopplings varv man vill ha 200 fjädern med 441 ramp ger 3900 rpm i start varv och en 160 fjäder borde ge ca 3600-3700 rpm....
Det är ju en fråga om tycke o smak vad man ska ha för variator kalibrering i en skoter, rätt och fel finns egentligen inte, man ska den kalibrering som man trivs med förutsatt att maskinen varvar det den ska o inte skrotar remmar hela tiden själv har jag bytt det mesta i variatorerna utan att jag kört en meter och anledningen till att jag bytt allt är att karaktären på maskinen blir för snäll med 413 ramper och vissa åtgärder är för att det ska funka i lössnö men jag är fullt medveten om att jag kommer att få ändra vissa saker innan det funkar som det ska men jag tycker det är rätt kul o skruva variator och kommer säkert hålla på nästan hela vintern o fin lira innan jag är nöjd.
Det är inte lynx setupen mulle pratar om.Ok, 441 och 160-350 verkar de flesta vara överens om. men helix och sefjäder då?
48, 44, 44-42, 47-44?
Grön eller Lila?