Jaha. Då fick man mystiska problem då..
Fick tillbaka motorn från Tikka som bearbetat o masserat lite på maskinen..
Han var rätt så nöjd då han fick ur 133hk och 120 newton(vrid) ur den lilla raringen.
Skulle bli ett satans vrid,sa han. Hmmm?
Ok,Monterade i den,startade o tyckte mig märka direkt att han inte alls var lika rapp som när jag skickade upp den..Svarar inte alls på gasen som den gjorde innan.Visst den skickar på nå alldeles fruktansvärt efter 6000 varv men det kallar inte jag vrid..
Tror det har med en lustig detalj som inträffar när man kört en stund.
Spelar ingen roll om jag piskat på den lite eller om jag kört lugnt o harmoniskt..
Står jag still eller smyger länge o ska skicka på då storknar den mer eller mindre.
Då får man mjölka på lite med gasen o sen bär det iväg igen..
Går bäst när den är kall..Även om jag betvivlar starkt att den har några 120 i vrid..
Än mindre några 133 hk..
Det inträffar bara då jag kört en stund med den..
Tikka sa att jag skulle vikta variatorn så den inte varvar över 8000 då jag har peaken där.
Det har jag inte behövt då den inte varvar mer än 8100varv fullt utväxlad.
Va kan det va för fel???
Har man blivit blåst av herrarna i Jokkmokk eller?
Kör med 98oktan.
Har bytt stift utan resultat.
kan det vara nåt strul med rave ventilerna eller nåt???
Får inte tag på Herrarna heller för dom har semester..
Fan,skiten är ju nyrustat.
Kom med förslag innan jag bryter ihop...
Mvh Peter
Fick tillbaka motorn från Tikka som bearbetat o masserat lite på maskinen..
Han var rätt så nöjd då han fick ur 133hk och 120 newton(vrid) ur den lilla raringen.
Skulle bli ett satans vrid,sa han. Hmmm?
Ok,Monterade i den,startade o tyckte mig märka direkt att han inte alls var lika rapp som när jag skickade upp den..Svarar inte alls på gasen som den gjorde innan.Visst den skickar på nå alldeles fruktansvärt efter 6000 varv men det kallar inte jag vrid..
Tror det har med en lustig detalj som inträffar när man kört en stund.
Spelar ingen roll om jag piskat på den lite eller om jag kört lugnt o harmoniskt..
Står jag still eller smyger länge o ska skicka på då storknar den mer eller mindre.
Då får man mjölka på lite med gasen o sen bär det iväg igen..
Går bäst när den är kall..Även om jag betvivlar starkt att den har några 120 i vrid..
Än mindre några 133 hk..
Det inträffar bara då jag kört en stund med den..
Tikka sa att jag skulle vikta variatorn så den inte varvar över 8000 då jag har peaken där.
Det har jag inte behövt då den inte varvar mer än 8100varv fullt utväxlad.
Va kan det va för fel???
Har man blivit blåst av herrarna i Jokkmokk eller?
Kör med 98oktan.
Har bytt stift utan resultat.
kan det vara nåt strul med rave ventilerna eller nåt???
Får inte tag på Herrarna heller för dom har semester..
Fan,skiten är ju nyrustat.
Kom med förslag innan jag bryter ihop...
Mvh Peter