Ojn Oj. Där har du probbset!! Du måste bygga om lite här o där hör jag. Framförallt revkonans vinkel till flackare. Problemet är att alla mått måste följa vissa % längder i förhållande till varandra så du kan inte bara vinkla om revkonan för då blir magen på tok för kort i % till resten . kan tänkas att även kröken har fel längd och och lutning o ävemn megafonen i värsta fall. Du måste utgå från en singelpipa helt enkelt för att komma närmast möjliga bra funtion på trippel- En singelpipa är desingnad i tuninglängd och koner lite längre och flackare (om än lite) för att kompensera den varamare gången som singelpipor har = varmare pipa hela tiden = beter sig som en kortare pipa och pikar lite högre än separata pipor av samma tuninglängd som flexar mer i värmen .Och speciellt då en trippelmotor håller värmen uppe ännu bättre än en tvinnmotor.Nuvarande singelpipa är inte baserad på något som finns... den är räknad från scratch med siffror hämtade ur luft . Men nu har jag jämfört ritningarna på slp twin pipan och min singel och på något jävla vis har jag redan där gjort fel Singelpipan är enligt ritningarna 79mm längre än slp twinen fattar inte vad jag jämfört med när jag ritade ... och den har rätt tvär revkona 13.5grader (slp twin 10.5 och rotax670 singel 9.6grader) så att den inte vill övarvarva något beror nog helt klart på konan. Samt varvet på längden.
Skulle jag göra om slutkonan till 10.5 grader så skulle magen på pipan bli 15mm men avstämnings längden skulle bli perfekt. Eller skulle man göra den lite tunnare runt magen?
Hehe. Tar nog och provar att bygger om magen och slutkonan på befintlig pipa. Med tanke på hur den går nu och läger man på mer varv så kommer den nog gå riktigt bra!
Om jag nu inte räknat helt fel (igen ) så bör det bli rätt bra.
Funkar inte det som jag vill får man väll testa en köpe singelpipa när man hittar något bucklig som är billig Skulle tro att pipan till nyare arctic 800 och nyare polaris cfi 800 skulle vara lämpliga rent portningsmässigt, är det någon som har en billig sådan så skicka ett PM.