(vilket jag anser är en helt befängd tanke, vem fan vill ha en maskin för lössnö som är i grunden framtagen för att köra snocross och enduro lopp?) då dom sätter mkt stor vikt vid att deras maskiner ska vara utvecklade för ett endamål och därmed även vara bäst i de segmentet.
jag är helt inne på arjeplogarns fundering, hur kan ski-doo som inte ens med nya chassit har spec mkt att säga till om mot m-serien lr förra chassit från polaris kunna hålla fantasipriser och ändå få sälja så mkt? brp handlaren här är stenhård och prutar inte en krona på sina maskiner.. Däremot kan du få något bättre pris på tillbehör vid köp av en helt ny skoter.
ang första påståendet.
jag vill och jävligt många mer. både klättra och hoppa,med samma maskin,helt underbart ju.
ang priset.
ta en racemaskin för 140+tusen.
sätt i en helt nyutvecklad motor med den absolut senaste tekniken.
förläng den med längre matta.
sätt i en längre boggie byggd för att fungera bra vad du än vill göra med den.
ja 152 tusen är priset satt till.ta bort 8 tusen eller va det nu var i förbeställningsrabatt så är den nere i samma pris som en arctic som är baserad på en snart 10 år gammal skoter.snopro 440.
polarisen kostar mindre än arcticen.endå är det det en jävligt het modell.en värsting helt enkelt.
att påstå att m-serien är top of the line är ganska fel.kanske bra på det den är tillverkad för men inte det senaste precis.
och som sagt det enda dom är bra på är ju att vara lättkörda i lössnön.
arctic är väll dom som är dyra om jag får säga det.inget nytt på år och dar och samma pris som resterande märken som utvecklar sina skotrar.
sen ska man ju vara klar på en sak.
m8 är inte ens i samma liga som varken freeride eller assault då dom två är friåkningsmaskiner och inte bergsklättrare.
så för dig och arjeplogarn så är det ju 163" modellerna från polaris och brp ni ska jämföra med.dom är tillverkade för samma sak som m8.
och hur som helst så har jag funderat på m8 faktist.men blev endå freeriden.
av den anledning att jag är 99% säker på att det är en roligare maskin.
om det gick så hadde jag tagit den i 146" och då skulle den ta sig ännu sämre men som sagt den är inte riktad mot dom som aldrig vill köra fast.