AEE Magicam D21 hjälmkamera.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det finns ju jättesmidiga panelmonterade usb uttag som man kan montera på skotern, uttaget konverterar till rätt spänning och har ett fuktskyddande lock när det inte används. Såg det i nån byggtråd tror det var ett båttillbehör.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Var ute igår och filmade lite igen, ganska dålig sikt igen tyvärr, helt otroligt snöbild i det föret som var, men passade på att prova batteritiden lite, filmade i ca 3-4 minusgrader, en färd på drygt 6 mil + lek, som delvis gick över kalfjället en ganska lång bit (kanske 3 mil?) med hastigheter på 60-100km/h uppe på fjället i snitt, vilket ju innebär viddrag och en ännu kallare temperatur för kameran? hade INTE extrabatteriet monterat denna gång utan provade med LCD-skärmen monterad bakpå, denna är alltså igång HELA tiden man filmar, och visar det man filmar typ som en digitalkamera = slukar ström? men filmade ändå ca 1h och 45m, och batteriet var inte slut då. alltså borde 2H utan extrabatteriet inte vara något problem? Håller på att ladda upp ett litet klipp nu från den enda dagen då det var vettig sikt ute, och man faktiskt kunde se några höjdskillnader i snön.. (både jag och kameran.) Återkommer strax :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
http://www.youtube.com/watch?v=NRq-yX0CS9I&feature=youtu.be

Fan va mycket sämre kvalla det vart på tuben än på datorn... Aja, där är en liten filmsnutt iaf, var ute tidigt på morgonen strax innan solen gick upp o letade efter lite snö innan polarna som söp betydligt hårdare än mig kvällen innan vaknade :p Alltså inget speciellt i klippet, bara lite res o jakt på snö :)
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Det där såg ju riktigt bra ut! Om man tittar på videon utan att veta vilken kamera det är filmat med, är det nog ingen skillnad mellan de nyare gopro och AEE för det otränade ögat. Iallafall inte för mig..
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Inte för mig heller, men ändå vart jag lite besviken över just detdär klippet, då det är mycket snyggare när jag spelar upp det direkt på datorn... men så kanske det är för gopro också?
 

BKJ

Aktiv medlem
22 feb 2013
88
0
6
Mora
Tyckte bilden var bra men kändes som att det var ryckigt i filmen eller vad man ska säga. Upplever filmer av gopro att den följer med förarens rörelser smidigare. Eller är jag helt ute och cyklar? Tror nog det blir att beställa ändå.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Tyckte bilden var bra men kändes som att det var ryckigt i filmen eller vad man ska säga. Upplever filmer av gopro att den följer med förarens rörelser smidigare. Eller är jag helt ute och cyklar? Tror nog det blir att beställa ändå.
Haha, de var nog jag som var ryckig! :p Andra svängen skoterkörning på typ 4 års tid, och andra svängen nånsin på nytron, och den första var typ 2 mil kvällen innan i mörker! så jag var/är jävligt ringrostig och ovan maskinen på dendär filmen :)
 

BKJ

Aktiv medlem
22 feb 2013
88
0
6
Mora
Hehe. Du ska inte vara så hård mot dig själv. Sett samma fenomen i fler filmer med samma kamera så det är nog inte ditt fel.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Tycker det såg bra ut. =)
De flesta som tittar film på tuben ställer nog ändå aldrig upp kvalitén till 1080P så. ;)

Har fått hem min men är helt grönt och +1 så dröjer nog innan den blir använd.. Lutar mer åt å filma wakeboard åkning då det är det här vädret. :p

Sen vill jag ju tipsa om att du riktar upp kameran lite.. 99 av 100 som gör hjälmkamera filmer filmar för lågt, vet inte varför riktigt? Känns som man vill titta uppåt hela tiden när man ser filmen.

Köpte bröstsele på Classes jag, men som sagt ska de ju va nån snö a.. Classes har för övrigt rätt bra pris på tillbehör till AEE kamerorna. =)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
BKJ, upplever dock både bild och ljudkvalité som bättre i datorn än på tuben :S
Westermark, där är det i 30FPS tror jag, går dock att filma i 60, men tycker de känns lite onödigt :p
monno, jaaa, det har jag gjort i senare klipp :) dedär var ett av dom första jag filmade, kännde också att de var som att stirra ned i backen ;)
Med classes, menar do clas ohlssons (eller hur de nu stavas?) då? :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Tror de är för att dom flesta vill ha med skotern i bild kanske?
 

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Fick testa min nu i helgen i riktig kyla, 18 minus och batteri tiden var då inte några problem.
Spände fast fjärren på styret, så har man den under uppsikt hela tiden och kan slå igång filmningen på 1 sekund :)
Testade med kameran på styret men blev så pass mycke vibrationer så ljudet blev heeeeemskt, och men kameran uppe på hjälmen blev de vra förutom att man antingen filmar allt utom skotern eller enbart huven, ska testa med den på sidan nästa gång, är då helnöjd med kameran men mindre nöjd med mina val av kamera placering :p ska klippa ihop något klipp imorrn så får ni se!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Härligt o höra att den funkar bra för fler än mig! :D

Ser fram emot klipp :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.607
92
48
Örnsköldsvik
Testade min en liten sväng igår. Vi har ju bara runt 5cm snö så... Var mest för kul jag testade, inte något nån kommer få se. ;)

Köpte ju bröstselen på Classes, och filmade såklart för lågt så man blir åksjuk...(Hmm vem vare som klaga på det?). Får bygga lite mer muskler så den sitter bättre kanske. :p
Men körde HDMI direkt till TVn och tycker det såg riktigt bra ut, ljudet var också helt ok ändå. Slängde in i datorn också men kollade inte så mkt på det där dock. =)

Edit: Vill tillägga att jag tycker den är användarvänlig också. Inga problem att fatta sig på menyerna eller liknande. =)